معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال نزدیک به ۲ هزار دانشجوی جدید در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جذب این دانشگاه شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گردهمایی استادان تفسیر دانشگاه علوم و معارف قرآن ضمن تأکید بر پرورش و تربیت نخبگان قرآنی، اقدامات علمی و پژوهشی دانشگاه را در دو سال اخیر کم نظیر عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه آموزش برای جذب دانشجو اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امسال شاهد جذب نزدیک به ۲ هزار دانشجوی جدید در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستیم.

اکبری تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته علوم قرآن و حدیث ۵۵ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌های دولتی جذب دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شدند.

وی در خصوص مقاطع دکتری این دانشگاه اظهار کرد: در مقطع دکتری امسال ۱۵ دانشجو جذب دانشگاه شدند که حاکی از ارتقاء سطح علمی این دانشگاه است.

اکبری با اشاره به موفقیت دانشجویان قرآنی در نوزدهمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور گفت: ۲۰ درصد از پذیرفته شدگان در این المپیاد که هرساله از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، از دانشجویان قرآنی بودند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کرد: در بخش پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خوشبختانه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم که در چند سال اخیر کم نظیر بوده است.

اکبری خاطر نشان کرد: راه‌اندازی پژوهشکده وقف و بهره‌وری، چاپ کتب ارزشمند، چاپ دو نشریه و کسب مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم، برگزاری ۴ همایش علمی پژوهشی که مجوز علمی پژوهشی آنان از وزارت علوم دریافت شده و ... بخشی از تلاش‌ها و همت مسئولین در این حوزه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشجو ، جذب ، معارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار