سخنگوی جبهه پیروان گفت: احمدی‌نژاد طی دو دوره رئیس جمهور کشور بود و در حال حاضر در این سمت حضور ندارد و بحثی هم برای قرابت اصولگرایان با وی مطرح نیست، اما جبهه پایداری برادرانی هستند که اگر براساس اشتراکات اصولگرایان و در راستای منویات گروه‌های مرجع حرف شنوی داشته باشند، ما هم با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

ی نور
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "کمال‌الدین سجادی" سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در نشست خبری خود با بیان اینکه در حال حاضر جبهه پیروان با ۱۷ حزب و تشکل سیاسی علی الدوام جلسات و مذاکرات خود را با گروه‌های اصولگرا انجام می‌دهد، بیان داشت: هفته گذشته هیئت رئیسه جبهه پیروان ملاقاتی را در تهران با‌ آیت‌الله یزدی داشت. مطالب زیادی در این جلسه مطرح شد، از جمله گزارش انتخاب رئیس جدید جبهه پیروان جناب مهندس باهنر که با اجماع و رای قاطبه اعضای شورای مرکزی به عنوان دومین رئیس جبهه پیروان انتخاب شدند.  
 
وی افزود: در این جلسه جبهه پیروان نظرات کار‌شناسی خود را درباره انسجام و وحدت اصولگرایان ارائه داد، همچنین آیت‌الله یزدی از بابت اینکه پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی فعالیت‌های جبهه پیروان متوقف نشده است، ابراز خوشحالی کرد و ما در روز چهلم درگذشت مرحوم عسگراولادی رئیس جدید جبهه پیروان را انتخاب کردیم.  
 
سجادی ادامه داد: در این دیدار آیت‌الله یزدی ابراز امیدواری کرد که اصولگرایان به وحدت بیشتر برسند تا توفیق خدمت بیشتر به مردم را داشته باشند.  
 
وی درباره تعامل جبهه پیروان با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آیت‌الله یزدی داشتیم، تاکید وی بر این بود که اصولگرایان تفرقه نداشته باشند و وحدت را تحکیم کنند و درباره تعامل جبهه پیروان با جبهه پایداری بحث خاصی در این جلسه نداشتیم.  
 
سخنگوی جبهه پیروان افزود: ما در این جلسه تاکید کردیم که اصولگرایان نیاز به حمایت معنوی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارند. جبهه پیروان یک ارتباط ارگانیک و سنتی با جامعتین دارد.  
 
سجادی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی یک فقیه الگو و روحانی مبارز بود، اظهار داشت: جبهه پیروان هیچ وقت توجه به منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را فراموش نمی‌کنند. در زمان حیات آیت‌الله مهدوی بار‌ها با ایشان ارتباط و جلسه داشتیم و نظرات کار‌شناسی خود را درباره مسائل سیاسی روز خدمت ایشان ارائه می‌کردیم.  
 
سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه جامعتین باید برای همه اصولگرایان به عنوان یک گروه مرجع باشد، بیان کرد: غالب اصولگرایان باید از جامعتین تبعیت داشته باشند و در جاهایی که این تبعیت پررنگ نبوده خسارت‌هایی به اصولگرایان وارد شده است، ضمنا در بحث وحدت اصولگرایان روی شخص خاصی تاکید نداریم.  
 
وی در ادامه این جلسه انتصاب دکتر سرافراز به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما را تبریک و خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به دکتر سرافراز این است که در صدا و سیما میز احزاب برای تعمیق تحزب صحیح اسلامی و اینکه چطور باید در خدمت مردم سالاری دینی بود دایر شود؛  همچنین، دکتر سرافراز باید از نیروهای زبده و کار‌شناسان ارشد در عرصه علوم اجتماعی و سیاست اسلامی بهره‌ بگیرد، همچنین ما از مجاهدت‌های فراوان مهندس ضرغامی هم تشکر می‌کنیم.  
 
سجادی در ادامه گریزی هم به دو قانون مطرح در مجلس شورای اسلامی زد و خاطرنشان کرد: یکی از این قوانین قانون امر به معروف و نهی از منکر است، قانونی که می‌تواند کشور را به لحاظ معنوی و اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی بیمه کند، این قانون می‌تواند جنبه‌های نرم افزاری برای تقویت مکارم اخلاقی در جامعه داشته باشد. بخش نهی از منکر این قانون هم باید با رعایت جوانب و شرایط دینی و اجتماعی و نه سخت افزاری و خشن به نحو احسن در نظر گرفته شود.  
 
وی همچنین درباره قانون احزاب گفت: این قانون لازم است، چرا که قانون قبلی نواقصی داشته که این نواقص می‌تواند حذف شود، مجلس در این زمینه مورد حمایت است که امیدواریم این دو قانون هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.  
 
سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای تشکیل حزب «علی لاریجانی» با جبهه پیروان صحبت شده است یا خیر، ابراز داشت: اگر ما دو، سه حزب قوی در کشور داشته باشیم این به نفع مردم سالاری و اهداف سیاسی کشور است که می‌تواند یک کانال مطمئن برای مشارکت مردم باشد، بعضی از احزاب اصولگرا وقتی تشکیل می‌شوند برای عضویت در جبهه پیروان درخواست می‌دهند و این در حالی است که جبهه پیروان از تشکیل چنین حزبی خبر ندارد و در ضمن از خود آقای لاریجانی هم چیزی در این باره نشنیده‌ایم.  
 
وی درباره قرابت ناطق نوری با اصولگرایان گفت: آقای ناطق از نیروهای اصیل در انقلاب است که همواره منشاء اثر بوده‌ و ما همیشه برای ایشان احترام قائل هستیم.  
 
سجادی درباره احیای خانه احزاب خاطرنشان کرد: احیای خانه احزاب سابق، کاملا منتفی است؛ چرا که برخی از اعضای آن دیگر در حال حاضر فعال نیستند. در جلسه‌ای که با وزیر کشور داشتیم، پیشنهادمان بر این بود که به جای لفظ خانه احزاب از باشگاه احزاب استفاده شود، چراکه لفظ خانه احزاب خاطرات خوبی را برای ما زنده نمی‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان ادامه داد: باشگاه احزاب باید فقط کار صنفی کند و تحزب گرایی به معنی واقعی را گسترش دهد. پیشنهاد ما این است که مسئولین باشگاه احزاب به درستی انتخاب شوند و همه احزاب رسمی حضور داشته باشند، ولی اگر عده‌ای بخواهند بیایند و اهداف حزب خود را دنبال کنند، ما مخالف چنین رویکردی هستیم.  
 
وی با بیان اینکه جبهه پیروان در حال حاضر ورود به بحث انتخابات مجلس سال آینده را به نفع کشور نمی‌داند، ابراز کرد: جبهه پیروان به صورت رسانه‌ای وارد بحث انتخابات نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که بحثی در درون احزاب اصولگرا درباره انتخابات مطرح نشود.

سجادی تاکید کرد:‌ اصولگرایان برای استمرار خدمت به مردم باید در قبال انتخابات فعال برخورد کنند و این موضوع نیازمند این است که بین خودشان یک انسجام و ائتلافی صورت بگیرد. وحدت اصولگرایان یک امر ضروری و واجب است. در مورد پرداختن به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به دلیل اینکه از یک سطح علمایی برخوردار است و بیشتر جامعه مدرسین باید این موضوع را بررسی کند، بنابراین از حد ما خارج است.  
 
وی با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلاح طلبان این است که مجلس آینده را در اختیار خود بگیرند، گفت: اگر اصولگرایان واقع بینی و اتحاد داشته باشند و به خواسته‌های مردم به دقت توجه کنند، این مجلس هم اصولگرا خواهد بود.  
 
سجادی درباره قرابت اصولگرایان با «محمود احمدی‌نژاد» بیان داشت: شعارهای احمدی‌نژاد در سال ۸۴ برخاسته از ارزش‌های انقلاب بود، هرکسی که به هر دلیلی رای مردم را داشته باشد مورد تائید ما است. در بین اصولگرایان همچنان درباره اینکه آیا احمدی‌نژاد یک اصولگرای تام و تمام بوده است یا خیر بحث وجود دارد، احمدی‌نژاد طی دو دوره رئیس جمهور کشور بود و در حال حاضر در این سمت حضور ندارد و بحثی هم برای قرابت اصولگرایان با وی مطرح نیست، اما جبهه پایداری برادرانی هستند که اگر براساس اشتراکات اصولگرایان و در راستای منویات گروه‌های مرجع حرف شنوی داشته باشند، ما هم با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.  
 
وی درباره رای اعتماد مجلس به وزیر جدید پیشنهادی علوم، بیان کرد: مدیریت دانشگاه‌ها و تولید علم در کشور یکی از موارد راهبردی و مهم است. وزارت علوم نمی‌تواند سهمیه گروه خاص باشد، ما تجربیاتی مثل حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌توانیم سرنوشت اساتید و دانشجویان را به کسانی واگذار کنیم که وجهه سیاسی و جناحی‌شان پررنگ است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ناطق ، دو ، دور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار