نماینده اردکان با بیان اینکه مبادا اختلاف ما جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند، گفت: این امری نابخشودنی است زیرا مجلس و دولت باید در سایه تعامل و وحدت دارای ید واحده شوند، نگذارید اختلافات سیاسی منجر به اختلافات عمیق ما بین نیروهای انقلاب اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا تابش نماینده اردکان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی امروز مجلس سه شنبه 27 آبان ماه با بیان اینکه موقعیت تعیین کننده‌ای است و امروز خانواده انقلاب باید دست در دست هم برای ساختن کشور و گشودن گره‌ای از امور همراه و هم رای شود گفت: اکنون دانشگاهیان و دانشگاه‌ها که نقش بی بدیلی در انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن داشتند چشم به تصمیم مجلس دوخته‌اند تا چگونه نمایندگان دولت را در این دوران حساس یاری می‌کند.
 
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: دغدغه رئیس جمهور در روز تنفیذ را به یاد بیاوریم که بیش از پیش به حل مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی طبقه‌های حساس اجتماعی و احیای اخلاق و تعامل با کشور‌های دیگر و ارتقای منزلت ایران و تامین منافع ملی کشور برشمردن و از همه استمداد طلبید که بگذارید به ملت خدمت کنم و آشتی به جای قهر و دوستی به جای دشمنی بنشیند و همچنان به دغدغه‌های امروز روحانی توجه داشته باشید که همه‌ خط قرمز‌های نظام را موکول به رعایت خط قرمز اخلاق دانستند.
 
وی در ادامه  افزود: گمشده ای که متاسفانه امروز در جمهوری اسلامی ما به سبب بحث آن را خدشه دار کردیم در آئینی که پیامبرش برای تمام کردن اخلاق  و در قرآن مجید توصیه‌های مکرر برای رعایت اخلاق انجام شده چرا بداخلاقی انجام می‌شود و از روش‌های خلاف مروت و اخلاق استفاده می‌شود و قرآن مکررا به جلوگیری از عیب جویی و تجسس در کار دیگران و پرهیز از ظن به دیگران و در امور انسان‌هاست.
 
تابش گفت: دوستان منتقد و مخالف مسائلی را مطرح کرده‌اند که جای طرح آن در تریبون مجلس شورای اسلامی نیست و امیدواریم دانش آشتیانی به خوبی پاسخ این شائبه‌ها را بدهند زیرا ما مردم بسیار خوبی داریم، مردم تشنه خدمات خالصانه هستند و حل مشکلاتشان از مجموعه حاکمیت می‌خواهند و بداخلاقی‌ها، ناهماهنگی‌ها و ناکار‌آمدی‌ها برنمی‌تابند و گاهی اتفاقاتی در جامعه می‌افتد که برای ما تکان‌دهند است.
 
نماینده اردکان اظهار داشت:دوستان توجه کنید به گفته‌ مقام معظم رهبری باید برای دولت ریل گذاری کنیم تا کارش را به نحو احسن انجام دهد و عدم رای اعتماد به کاندیدهای معرفی شده و عزم دیگری چه پیامی را به جامعه می‌رساند، مبادا اختلاف ما جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند که این امری نابخشودنی است مردم از ما حکومت داری‌ و مجلس و دولت باید در سایه تعامل و وحدت دارای  ید واحده شوند نگذارید اختلافات سیاسی منجر به اختلافات عمیق ما بین نیروهای انقلاب اسلامی شود و جمعی از این وفاداران انقلاب اسلامی  را متهم‌شان می‌کنیم و راه آنها را صد می‌کنیم که باعث سیل عظیم مهاجرت نخبگان در پی خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: کمک کنید تا دولت با تکمیل کابینه‌اش این شعار‌هایی را که برای مردم داده عمل کند و تعهدات خود را نسبت به ملت شود من در این فرصت کوتاه شناخت چندین ساله خود را از دانش آشتیانی با توجه به مقتضیاتی که در آن قرار گرفته‌ایم بیان می‌کنم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: وزیر علوم باید مدیر نوآور و دید راهبردی و تجربه مختلف در حوزه‌های مختلف این بخش باشد و از تخصص مدیریتی، متانت اخلاقی و اعتدال شخصیتی و دانش روز، سلامت مالی و قانونگرایی عملی برخوردار باشد که این خصوصیات در وزیر پیشنهادی علوم است.
 
نماینده اردکان گفت: آموزش عالی را کسی باید اداره کند که اهداف استراتژیک نظام و دغدغه‌های رهبری و برنامه‌های دولت در حوزه توسعه علمی را به خوبی بشناسد که شخصیت دانش آشتیانی متناسب با این ویژگی‌ها است و نظرسنجی‌های اخیر در دانشگاه مدیریت وی را تایید می‌کند و دانشگاه انتظار چنین مدیریت را دارد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به سوابق اجرایی دانش آشتیانی اشاره کرد و افزود: دانش آشتیانی علی‌رغم پیشنهاداتی که برای تصدی امور اجرایی داشت، ترجیح داد مجتمع عالی  مفید که نیروهای برای آینده انقلاب و نظام با جهت‌گیری دینی تربیت می‌کند را اداره کند.
 
تابش بیان داشت: دانش آشتیانی شخصیتی بی‌حاشیه دارد به شرط آنکه با شایعه و تهمت و فضاسازی رسانه‌ای برای او حاشیه درست نکنند.
 
وی اظهار داشت: بهتر است دانشگاه‌ها را بیش از این در بلاتکلیفی بودجه و مسائل آموزشی قرار  ندهیم که این آسیب جدی به نظام آموزشی کشور وارد می‌کند.
 
نماینده اردکان از نمایندگان مجلس خواست تا با منطق تفاهم و نه تقابل دانش آشتیانی را به عنوان وزیر انقلابی و خلاق به تصدی وزیر علوم انتخاب کنند.
 
پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار