مراسم یادبود جورج جرداق، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس مسیحی 14 آبان‌ ماه در لبنان درگذشت، یکشنبه دوم آذر ماه جاری در ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، مراسم «غواص بحر معنا» به یاد نویسنده و شاعر به نام لبنان «جورج جرداق» یکشنبه دوم آذر ماه از ساعت 15:30در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از نخبگان ایرانی و لبنانی برگزار خواهد شد.

مراسم «غواص بحر معنا»، با هدف بزرگداشت جایگاه این نویسنده و شاعر مسیحی که به واقع از علاقه‌مندان به شخصیت والای حضرت علی(ع) بود، برگزار می‌شود، جورج جرداق، علاوه بر حضور فعال در مطبوعات کشورهای عربی که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به الصیاد، الشبکه و الکفاح العربی اشاره کرد و همکاری با رادیو و تلویزیون لبنان، استاد ادبیات و فلسفه اسلامی در دانشگاه بیروت بود.

وی 30 جلد کتاب تألیف کرده‌است که مهمترین اثر وی که به فارسی هم ترجمه شده‌ است؛ «الامام علی صوت العدالة الانسانیه» در پنج جلد با عناوینی نظیر «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، »علی و دوران زندگانی‌اش» و «علی و قومیت عربی» منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاهی از عکس‌ها، آثار مکتوب و دست‌نوشته‌های جورج جرداق در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.