روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیر موضوع‌های قرار گرفتن خانه‌ای در زرگنده تهران روی آب، افتتاح نشدن زیرگذر پایانه غرب، نبود پارکینگ و سرقت خودروهای دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب وجود شرکت عمرانی مخروبه و مشکلات اهالی پردیس شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این روزها شهر تهران با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند درحالیکه باخبر شدیم ساختمانی 15 طبقه در زرگنده تهران قرار دارد که اهالی آن روی آب زندگی می‌کنند.

شهروندان زرگنده تهران چند سالی است درخانه هایشان کنار قناتی زندگی می‌کنند که باعث ریزش آب به منزلشان می‌شود و با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

مجید صبوری شهردار ناحیه 2 منطقه 3 تهران در پاسخ به خبرنگار روی خط تهران، گفت: بالا بودن آب زیر زمینی، احداث ساختمانهای جدید و گودبرداری در املاک بالا دست مشکلاتی است که شهرداری منطقه 3 و اهالی زرگنده تهران با آن  مواجه‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ورود آب به کف گود، مسیر آب زیر زمینی با قنوات را موقتاً محدود می کنیم، ادامه داد: در چند سال اخیر انحراف مسیر آب زیرزمینی به صورت جوشش خاک یا ورود آب در تراز پایینی ساختمان‌های پایین دست مشکلات بسیاری را برای اهالی حسن آباد به وجود آورده است.

شهردار ناحیه 2 منطقه3، اظهار داشت: وجود چاه‌های جذبی و ریز دانه بودن خاک منطقه 3، تردد چاه‌های جذبی، بالا بودن سطح تراز آب‌های زیر زمینی منجر به تندشدن چاه‌های فاضلاب مناطق شده است.

صبوری تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب با ایجاد شبکه آب و فاضلاب شهری در تلاش است که مشکل اهالی زرگنده تهران وحسن آباد هر چه سریعتر برطرف شود.

شهردار ناحیه 2 منطقه3، بیان داشت: در حال حاضر نصب لوله‌های اصلی در خیابان شریعتی و لوله‌های فرعی در کوچه‌های فرعی محله حسن آباد زرگنده در دست اجرا است.

صبوری خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله پیشرفت فیزیکی 90 درصدی است و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

*افتتاح زیرگذر پایانه غرب آرزوی اهالی میدان آزادی...؟!

زیر گذر عابر پیاده پایانه غرب 2 سالی است که احداث شده و تاکنون افتتاح و به بهره برداری نرسیده است برای حل این موضوع اهالی میدان آزادی تهران به روی خط تهران آمدند تا مسئولان چاره‌ای برای حل مشکلشان بیاندیشند.

نجاتی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 5 درباره این موضوع گفت: زیر گذر محمد علی جناح  تقاطع پایانه آزادی، پایانه شهید نظری و پایانه آزادی را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی بیان داشت: عملیات عمرانی این طرح به اتمام رسیده و آسانسور‌های زیر گذر محمد علی جناح نصب شده است اما به دلیل اختلاف ارتفاع این زیر گذر و عدم تعهدات شرکتهای خارجی پله‌های زیر گذر محمد علی جناح نصب نشده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: در تلاشیم هر چه سریعتر با نصب پله‌های برقی هرچه  سریعتر این زیر گذر افتتاح و به بهره برداری برسد.

*دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب کی صاحب پارکینگ می‌شوند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب از مشکلات نبود پارکینگ و سرقت خودروهایشان گلایه‌های بسیار دارند.

روی خط تهران موضوع را با مسئولان دانشگاه آزاد تهران جنوب در میان گذاشت آنها گفتند تا ماه آینده مشکل نبود پارکینگ در این دانشگاه برطرف خواهد شد.

*رها شدن شرکت عمرانی مخروبه و مشکلات اهالی پردیس...؟!

باخبر شدیم شرکت عمرانی در پردیس رها شده و مشکلات بسیاری را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

اهالی پردیس به دلیل وجود خاک در مجموعه حصار پردیس با مشکلات ترددی و آلاینده‌های محیط زیست مواجه شده‌اند.

موضوع را با ولی پور مدیر عامل شرکت عمران پردیس در میان گذاشتیم.

وی در پاسخ گفت: شرکت عمران پردیس در سالهای 90 و 91 افتتاح شده و به دلیل کمبود مبلغ واریزی مالکان، بهره برداری از این طرح با تاخیر مواجه شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خط ، عمرانی ، پارکینگ ، حکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار