مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حدود 900 هزار پاکت شیر در روز باید توزیع شود که این رقم در مقایسه با ظرفیت فعلی کارخانه‌هایی که در تهران شیر تهیه و در مغازه‌ها توزیع می‌کنند رقم چشمگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم نمادین توزیع شیر مدارس شهر تهران که در دبیرستان شاهد فجر منطقه 15 برگزار شد گفت: امروز با آغاز توزیع شیر در این مدرسه فرآیند توزیع شیر در مدارس شهر تهران و متعاقب آن در مدارس کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: شکی نیست که تغذیه سالم در رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان، افزایش ارتقای سلامت جامعه، پیشگیری از بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جسمی و روحی نقش بسزایی دارد.

چهاربند ادامه داد: در کشور ایران نیز سالها شیر در مدارس توزیع می‌شود و یکی از برنامه های ملی دولت های مختلف بوده و در این دولت نیز به آن پرداخته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 5 میلیون تومان برای 20 نوبت توزیع شیر در مدارس اختصاص یافت افزود: امسال بیش از 32 میلیارد تومان برای 70 نوبت شیر اختصاص پیدا کرده که این رقم بیش از 7 برابر اعتباری است که سال گذشته دولت به توزیع شیر مدارس تخصیص داده بود. بنابراین این افزایش بی سابقه اعتبارات و به دنبال آن 70 نوبت توزیع شیر حاکی از امنیتی دارد که دولت برای سلامت جامعه قائل است.

چهاربند تصریح کرد: مراحل انتخاب شرکت توزیع شیر، نظارت بر خط تولید و توزیع آن روی نیمکت دانش آموزان در کمیته شیر آموزش و پرورش تهران برنامه‌ریزی و مورد بررسی قرار گرفته است بنابراین در تمامی مراحل تهیه، تولید و توزیع نظارت صورت گرفته تا شیر باکیفیت بالاتری به دست دانش آموزان عرضه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی، مراکز کودکان بی‌سرپرست، دبستان های دولتی و غیر دولتی، مدارس متوسطه دوره اول دولتی و غیر دولتی به همراه کارکنان آن تحت پوشش این طرح قرار دارد افزود: حدود 900 هزار پاکت شیر در روز توزیع می‌شود که این رقم در مقایسه با وضعیت فعلی کارخانه‌هایی که شیر تهیه و در مغازه‌ها عرضه می‌کنند رقم چشمگیری است.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز توزیع شیر در مناطق 3،9، 12،16،15،17، 18 تهران توزیع می‌شود و به دنبال آن سایر مناطق شهر تهران از فردا تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در ایامی که تعطیلات است با یک مکانیزمهایی شیر در مقاطع بالاتر تحصیلی توزیع می‌شود تا از حجم نوبت توزیع شیر به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/  

برچسب ها: توزیع ، شیر ، مدارس ، تعطیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار