نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: توافق هسته ای با ایران مخالفان قدرتمندی دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: توافق جامع هسته ای با ایران ، با مخالفان قدرتمندی روبرو شده است.
نیویورک تایمز در ابتدای مطلب خود نوشت: نامه اوباما به حضرت آیت الله خامنه ای  آخرین تلاشهای وی برای غلبه بر بی اعتمادی میان آمریکا و ایران است .این نامه از دید ستون نویس این روزنامه آمریکایی ، می تواند ثبات را به غرب آسیا بازگرداند.
بعبارت دیگر نیویورک تایمز نقش و نفوذ ایران در ثبات بخشی به غرب آسیا را تلحویحا مورد تایید قرار می دهد. این روزنامه در ادامه می نویسد :  امروز اوباما بیش از هر زمان دیگری به دستاوردی در عرصه دشوار سیاست خارجی نیاز دارد ؛ زیرا او متوجه است که زمان به ضرر وی است و جمهوری خوهان نیز گلوگاه های قانون گذاری آمریکا را تصاحب کرده اند. و همین دلایل یعنی ، زمان و جمهوری خواهان ، مهمترین موانع توافق هستند.
نیویورک تایمز در ادامه مطلب خود می نویسد که مهم ترین بازیگر مذاکرات هسته ای شاید روسیه باشد.زیرا با ایران همکاری هسته ای دارد .به گفته این روزنامه روسیه مایل هست توافق تمدید شود.همچنین اروپایی ها از جانب ایران تهدیدی احساس نمی کنند و به شدت معتقد هستند اسرائیل عمیقا درگیر ایران هراسی است.در پایان این مقاله ، این روزنامه می نویسد که شاید مهمترین مانع توافق ، جمهوری خواهان تندرو در کنگره و سنا باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار