رئیس سازمان بهزیستی کشو ر با اشاره به اینکه اعتیاد رتبه اول آسیبهای اجتماعی در کشور است گفت : سازمان بهزیستی کشور به عنوان بزرگترین شبکه درمان اعتیاد در کشور است که وظیفه مدیریت کمپها را برعهده دارد.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت : بحث مداخلات در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور می باشد که علاوه بر فعالیتهای حمایتی و معیشتی آن را در دستور کار خود قرار داده است .

وی با اشاره به اینکه اعتیاد طلاق و بیکاری فقر به ترتیب از جمله آسیب های اجتماعی در کشور هستند تصریح کرد : یکسری آسیب‌های 7 گانه در کشور وجود دارد که آسیبهای نوپدید نیز جزئی از آن به حساب می آید.

هاشمی اظهار داشت :  در مورد آسیب اعتیاد اقدامات پیشگیرانه خاصی انجام داده ایم که از آن جمله می توان به  کمپین و کارزار رسانه ای برای افزایش آگاهی مردم و خانواده ها در استانهای کشور  اشاره نمود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه درمان اعتیاد در سازمان بهزیستی است  افزود : براساس ماده 15 قانون جامع مبارزه با اعتیاد کمپهای ترک اعتیاد توسط ما مدیریت می شوند  اما متاسفانه علی رغم تمام اقدامات انجام شده هنوز هم کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در کشور فعال است.

وی ادامه داد : انواع مواد مخدر و علائم ناشی از مصرف آن را می بایست به خانواده ها آموزش دهیم تا بتوانیم ضمن صیانت از فرزندان نکات منفی آسیبهای ناشی از اعتیاد را نیز معرفی  نماییم .

وی با اشاره به افزایش تعداد کمپهای مجاز و استاندارد بیان داشت : در حال حاضر 800 کمپ مجاز در کشور فعالیت می کند که لازم است در همین جا  از مدیران کمپهای غیر مجاز بخواهیم که به منظور جلوگیری از پلمپ کمپها برای دریافت مجوز به سازمان بهزیستی مراجعه نمایند.

هاشمی با اشاره به آموزش‌های مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از طلاق خاطر نشان کرد: توسعه مراکز کاهش طلاق در تمامی استانها  و قرار دادن یک مرکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده از جمله اقدامات این سازمان برای کاهش طلاق است .

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، کمپ ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار