همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی شاعران و نویسندگان آیینی در منطقه 3 تهران تجلیل می شوند.

 مهدی پیر هادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه3 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از نویسندگان، شاعران و کتابداران، مراسم شعرخوانی و رونمایی از کتاب، " هر روز با قرآن و عترت" که از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت تهیه شده است برگزار می‌شود.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه‌ی سه تهران با احداث 12 کتابخانه ی محلی در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشرفت به سزایی داشته است، افزود: توسعه و تجهیز و افزایش ساعات کار و ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های منتخب از جمله برنامه‌های ویژه در این هفته است.

وی توسعه و گسترش کتابخوانی در مساجد و مراکز فرهنگی را بخش دیگری از محور‌های اجرایی در این هفته عنوان کرد و افزود: ایجاد و تدوین کتاب در 12 مسجد شاخص منطقه، برپایی نمایشگاه کتاب در سراهای محلات و محافل ادبی و پاتوق‌های فرهنگی و تخصصی بخشی از این برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

معاون شهردار منطقه 3 با اشاره به حمایت این منطقه از کانون‌های ادبی- فرهنگی محله، نویسندگان و ناشرین گفت: از سوی دیگر مراسم شب شعر و نشست‌های ادبی در سراهای محلات برگزار می شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: اعزام دانش آموزان به نمایشگاه‌های کتاب سطح شهر، اردوهای گردشگری به کتابخانه ملی و باغ موزه‌ی قصر و نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس منتخب، اهدای کتاب به مدارس و برپایی کارگاه قصه گویی در کتابخانه مصطفی رحماندوست و شهرک فجر در این هفته صورت می گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجلیل ، شاعر ، آیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار