اجرای طرح هبه کتاب در غرب تهران/ راه اندازی 24 کتابخانه در سطح محلات

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: به منظور استفاده از سرمایه های فرهنگی در تقویت و تجهیز کتابخانه های سطح منطقه طرح هبه کتاب اجرا می‌شود.

 مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: بنا به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تقویت کارکردهای فرهنگی سطح شهر و ایجاد فضای مناسب مطالعه توسعه و تقویت کتابخانه های سطح محلات دردستور کار قرار دارد.
 
خسروی با اشاره به راه‌اندازی 24 کتابخانه درمحلات غرب تهران بر شمرد و گفت: کتاب به عنوان یک سرمایه فرهنگی ارزشمندی است که توجه به انباشت کتابهای شخصی غیر استفاده در منازل با اجرای طرح هبه کتاب، کتابخانه های سطح منطقه تقویت و تجهیز می‌شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: در این راستا اجرای مسابقه کتاب و کتابخوانی با محوریت ترویج حماسه حسینی، معرفت دینی، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در مدارس سطح منطقه 5، نواختن زنگ کتاب در مداس و برپایی نمایشگاه جهت معرفی کتب با موضوع محرم وامر به معروف را از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.
 
وی ترویج سنت اهدای کتاب و ایجاد شهر فرهنگی را از دیگر اهداف اجرای طرح بر شمرد و خاطر نشان کرد: در این طرح با اختصاص شماره تلفن 137 کتابهای مازاد شهروندان جمع آوری و در اختیار افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: هبه ، کتاب ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار