روزنامه هاآرتص تاکيد کرد کشورهای اروپايی ممکن است سفرای خود را از تل آويو فرا بخوانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: پس از تحريمهای اتحاديه اروپا عليه اسرائيل ممکن است شاهد فراخواندن سفرای اروپايي از تل آويو باشيم. 

هاآرتص اقدامات تنبيهی اتحاديه اروپا عليه اسرائيل به علت شهرک سازی اين رژيم در کرانه باختری و شرق بيت المقدس را جدی دانست. 

هآرتص به نقل از دیپلمات های آگاه از این سند دوصفحه ای می‌نویسد: این سند، دنباله روی سیاست هویج و چماق است که چماق آن علیه اسرائیل است و هویج آن پیشکش فلسطینی ها می‌شود.

دیپلمات های اروپایی، این سند را به یک لیست غذا در رستوران های چینی تشبیه کرده اند که هر کشور اروپایی می تواند از آن هرگونه تحریمی را دوست دارد انتخاب کند و علیه اسرائیل اعمال نماید.

فصل اول این تحریم، به گام‌هایی که کشورهای جی 8 و جی 20 می توانند علیه اسرائیل بردارند مربوط می شود که از جمله آن می توان به محکومیت شهرک سازی ها و اعتراض به وزارت خارجه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

فصل دوم آن، مربوط به روابط دوجانبه میان هر کشور با اسرائیل است که شامل اقداماتی مانند، فراخوانی سفرا از تل آویو در پاسخ به فعالیت های این رژیم  جهت انحلال دولت فلسطینی است؛ همچنین این فصل فعالیت علیه شهرک نشین ها را نیز دربر می‌گیرد.

اما فصل سوم، به فلسطینی‌ها تعلق دارد و این سند، پیشنهاد می کند که اتحادیه اروپا، گام هایی را جهت تقویت و وحدت اعضای دولت فلسطینی بردارند.

هآرتص در تحلیل این فصل می‌نویسد: این ظاهرا به مفهوم تعامل با "فلسطین" به عنوان یک دولت و به رسمیت شناختن آن می باشد؛ اتحادیه ی اروپا، از این طریق سعی دارد، فلسطینیان را متقاعد سازد که از تلاش های یکجانبه برای به رسمیت شناخته شدن دولت خود دست بکشند.



انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار