وزیر آموزش و پرورش از چاپ و توزیع 126 میلیون جلد کتاب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به اینکه  سیزده میلیون دانش‌آموز در 122 هزار مدرسه وبا همکاری بیش از یک میلیون فرهنگی تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش و  پرورش نه تنها به لحاظ کمی بزرگترین دستگاه کشور است بلکه به لحاظ کیفی نیز مهمترین دستگاه به شمار می آید به طوری که کارکردهای منحصر به فردی از جمله انتقال فرهنگ را به عهده دارد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش اهرمهایی را در اختیار دارد که هیچ نهاد فرهنگی دیگری دارا نیست بنابر این مهمترین و شاید منحصرترین نهاد فرهنگی محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال حدود 126 میلیون جلد کتاب چاپ و توزیع شده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش در دفاع مقدس نقشهایی از جمله اعزام دانش‌آموزان و معلمان به  جبهه‌ها، ایجاد مجتمع‌های آموزشی رزمندگان و مدارس شاهد را بر عهده دارد.

فانی با بیان اینکه حضرت امام خمینی در تاریخ1365/1/6 پیام مهمی را در رابطه با امور تحصیلی فرزندان شاهد صادر کردند گفت: مدارس شاهد و مجتمع‌های رزمندگان همچنان فعالیت می‌کنند که حداقل سالی 100 میلیارد تومان هزینۀ این مدارس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در آموزش و پرورش 28 هزار جانباز، 14 هزار فرزند شهید، 4500 کارمند آزاده ، 85 هزار رزمنده، 4000 همسر شهید و 16 هزار خواهر و برادر شهید فعالیت می‌کنند که بیش از 13 درصد از یک میلیون همکار فرهنگی را شامل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای قانون جامعه ایثارگران عنوان کرد: این قانون مصوب مجلس و دولت است و باید اجرا شود بنابراین، این آمادگی را داریم که در حد توان با بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با اجرای این قانون همکاری کنیم.

فانی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش امسال 5 هزار میلیارد تومان کسری اعتبار دارد که امیدوارم بتوانیم اعتبارات لازم را از طریق سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تامین کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسه ، همکاری ، مشاوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار