یک محقق ایرانی توانسته واکسنی به نام G۲ به منظور تقویت سیستم ایمنی با پایه گیاهی برای بیماران سرطانی و دیابت تولید کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر صالح محقق حضرتی دکتری تخصصی ایمونولوژی امروز ۲۶ آبان در نشست خبری انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی گفت: از حدود ۲۲ سال قبل تحقیقات برای تولید واکسن را شروع کردند که هدف اولیه من تولید واکسن برای سرطان بود که در میانه تحقیقات متوجه شدم که واکسن تولیدی می‌تواند سیستم ایمنی بدن بیماران را که دچار ضعف سیستم ایمنی را تقویت کند. 

وی با بیان اینکه تمام آزمایشات بر روی مدل‌های حیوانی، کشت سلولی و بررسی‌ها برای تولید این واکسن با موفقیت انجام شد، گفت: سال ۸۲ مجوز کمیته اخلاق و پژوهش پزشکی دانشگاه تهران را برای آزمایش این واکسن روی انسان گرفته شده که تا به حال این واکسن روی بیماران مبتلا به آسم سرطان و دیابت تزریق شده است. 

طبق نتایج آزمایش این واکسن توانسته تا ۷۰ درصد آسم را در بزرگسالان و تا ۹۰ درصد آسم را در کودکان درمان کند. 

وی در خصوص استفاده این واکسن در بیماران دیابتی عنوان کرد: فردی که مبتلا به دیابت می‌شود سیستم ایمنی او تضعیف می‌شود که این امر باعث می‌شود که فرد نتواند در مقابل کوچک‌ترین ویروس‌ها هم مقاومت کند، بنابراین ابتلای فرد به هر بیماری باعث طولانی شدن روند درمان او می‌شود. در حالی که اگر این واکسن را که G۲ نام دارد بین ۵ تا ۱۰ دوز هفته‌ای یک بار تزریق کند سطح ایمنی بدن او به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 

حضرتی با بیان اینکه تا به حال بیمارانی که این واکسن را تزریق کردند، دچار هیچ نوع عارضه‌ای نشدند تصریح کرد: ما منتظر مجوز سازمان غذا و دارو هستیم تا بتوانیم آن را وارد فاز صنعتی کنیم این واکسن سال ۸۵ ثبت اختراع شده و تا به حال روی بیش از هزار نفر آزمایش شده است و به هیچ عنوان نمونه خارجی ندارد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار