قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه بنزین وارداتی کاملا مطابق با استاندارهای جهانی است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد گفت: احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل در کشور با توجه به میزان مصرف، تولید و حجم ذخایر وجود دارد.

شاهرخ خسروانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از احتمال واردات گازوئیل به کشور خبر داد و گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی وظیفه دارد نیازهای کشور را بالانس و مدیریت کند، واردات یک محصول براساس میزان مصرف، تولید و ذخایر صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: این واردات براساس شرایط مصرف و تولیدصورت می‌گیرد که این فرایند عملیاتی طبیعی است به طوریکه در طول سالیان سال ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت و کمبودی برای تامین و توزیع گازوئیل در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری با توجه به افزایش روند گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع مصرف گازوئیل در این بخش‌ها با کاهش قابل توجهی همراه شده است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود در فصل زمستان و با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری عرضه گازوئیل به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی همراه شود، خاطرنشان کرد: از این رو برای حفظ ذخیره سازی این فرآورده نفتی واردات گازوئیل به صورت موقت در برنامه قرار گرفته است.

بنزین وارداتی استاندارد یورو 4 را دارد

 خسروانی، همچنین در خصوص بنزین وارداتی اظهار داشت: بنزین وارداتی کاملا مطابق با استاندارهای جهانی است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و روند واردات براساس میزان مصرف، تولید و حجم ذخایر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برای واردات براساس این سه معیار و فاکتور که دیکته می شود صورت می گیرد.

خسروانی تاکید کرد: با حذف ریفرمیت پتروشیمی طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال 93 قرار است که تا سقف 10 میلیون لیتر واردات بنزین داشته باشیم اما عملا چیزی کمتر از 4.5 میلیون لیتر تاکنون بنزین یورو 4 وارد کشور شده است به طوری که از 15 تیرماه سالجاری تمام واردات متناسب با استاندارد یورو 4 بوده است.

وی یادآور شد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و وزارت نفت گزارش و مستنداتی مبنی بر استاندارد بودن بنزین به مجلس ارائه کرد‌ه‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار