پژوهشکده مطالعات آینده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آذرماه جاری با برگزاری همایش آینده پژوهی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به بررسی ابعاد این الگو خواهد پرداخت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد برومند عضو کمیته اجرایی همایش تخصصی آینده پژوهی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش گفت: پژوهشکده مطالعات آینده دانشگاه صنعتی امیر کبیر با همکاری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، همایشی تخصصی "آینده پژوهی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" را برگزار می‌کند.

وی زمان برگزاری این همایش را روز سه شنبه 18 آذر ماه جاری ذکر کرد و اظهار داشت: در این همایش که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود در خصوص موضوعاتی چون ابعاد و نحوه کاربست آینده پژوهی در تدوین و ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه‌های راهبردی فرهنگ، سلامت، علم و فناوری و محیط زیست به صورت چهار نشست تخصصی موازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برومند با بیان اینکه این همایش در دو بخش صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، ادامه داد: در بخش اول به تبیین رسالت و خدمات آینده پژوهی در الگو پرداخته می‌شود که متضمن تحلیل عمیق فکری، فرهنگی و اجتماعی و آشنایی با مبحث پایداری و برنامه‌ریزی پایدار و نیز بررسی تصویر آیندهی انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش روی آن خواهد بود.

وی رسالت آینده پژوهی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،  تحلیل مبانی فلسفی و ملاحظات فرهنگی الگو،  بهره وری و شاخص‌های تاثیر گذار آن در تدوین الگو و  آینده انقلاب و چالش‌های پیش رو را از موضوعات بخش اول این همایش نام برد.

عضو کمیته اجرایی همایش آینده پژوهی با تاکید بر اینکه بخش دوم در قالب چهار نشست تخصصی همزمان برگزار خواهد شد، ادامه داد:  نشست تخصصی علم و فناوری،  نشست تخصصی توسعه پایدار و محیط زیست، نشست تخصصی فرهنگی اجتماعی و نشست تخصصی سلامت از موضوعات این 4 نشست تعیین شده است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.