رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت بلندمدت نیست گفت: برای سال 94 قیمت نفت در بودجه را منطقی‌تر پیش‌بینی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تا آن زمان هم فرصت داریم که تحولات بازار را رصد کنیم.

 علی مروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت ضرورت رهایی از اقتصاد تک‌محصولی بیشتر می‌شود، بنابراین با سیاست عرضه بالای نفت از سوی عربستان و آمریکا علیه کشورها قیمت نفت سقوط کرد.  
 
وی در پاسخ به اینکه چرا وزارت نفت ایران در خصوص کاهش قیمت نفت کاری نکرده است، افزود: وزارت نفت می گوید زمانی که اوپک جلسه عادی را اعلام کرده و به زودی این جلسه برگزار می‌‌شود، دیگر نیازی به برگزاری نشست اضطراری با اوپک نیست، ضمن اینکه هفته گذشته قیمت نفت ایران افزایش داشته است.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما جلساتی با کارشناسان وزارت نفت برگزار کردیم و سوابق تاریخی هم نشان می‌دهد که کاهش قیمت نفت نمی‌تواند طولانی‌مدت باشد و بیش‌تر از یکسال طول نمی‌کشیده است، چرا که قیمت نفت جایگزین بسیار بالا است و آنها نمی‌توانند در برابر کاهش قیمت مقاومت زیادی داشته باشند.
 
مروی تاکید کرد: در شرایط فعلی منطقه واقعا پیش‌بینی قیمت نفت بسیار دشوار است و تحولات منطقه مانند تحولات یمن روی قیمت نفت‌ تأثیر زیادی دارند اما شواهدی که وجود دارد و نگاه کشورهای خارجی به ایران نشان نمی‌دهد که کاهش قیمت نفت طولانی مدت خواهد بود و در عین حال جانب احتیاط را نباید از دست داد.
 
وی اظهار داشت: برای سال 94 قیمت نفت در بودجه را منطقی‌تر پیش‌بینی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تا آن زمان هم فرصت داریم که تحولات بازار را رصد کنیم.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر مقاوم‌سازی اقتصاد به منظور رهایی از بودجه نفتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد باید به نحوی مقاوم‌سازی و ساماندهی شود که اگر نفت تحریم شد کالای جایگزین برای صادرات و کسب درآمد داشته باشیم تا وابستگی به نفت به حداقل برسد.
 
مروی گفت: در بازار نفت و سیاست‌های نفتی باید با دقت، آرامش و مراقبت جدی پیش برویم تا به مشکلی برخورد نکنیم؛ در حال حاضر نیز روند خوبی در پیش گرفته شده و بازارهایی که از دست داده بودیم را کم کم به دست می‌آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار