"پیپو" با داشتن 10 هت تریک در تیم آث میلان ویونتوس فوتبالیستی است که به زعم کارشناسان در منطقه آفساید به دنیا آمده چرا که بیشتر از هر فوتبالیستی در منطقه آفساید قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "فیلیپو اینزاگی"( Filippo Inzaghi) ملقب به "پیپو" 41 ساله که 12 سال عمر حرفهای فوتبالش را در آث میلان به عنوان بازیکن گذراند در 9 اوت 1973 در شهر پیاچنتزا به دنیا آمد  و اکنون به عنوان یک بازیکن محبوب سرمربی تیم بحران زده روسونری است.


وی در خانواده‌ای فوتبالیست به دنیا آمد، به گونه ای که دو برادر دیگر وی نیز فوتبالیست های حرفه ای بودند ونمونه بارز آن "سیمونه اینزاگی" سرمربی جوانان لاتزیو واسطوره سابق بیانکوچلستی ها است که با زدن 4 گل در برابر مارسی با فیروزه ای پوشان رمی در لیگ قهرمانان اروپا رکورد جدیدی را خلق کرد.

"فیلیپو اینزاگی" فعالیت حرفه‌ای خود را از پیاچنتزا در سال 1991 آغاز کرد وطی 39 بازی تا سال 1995، 15 گل به ثمر رساند. وی یک نیم فصل را در پارما ونیم فصل دیگر را در آتالانتا گذراند .

"پیپو اینزاگی" در سال 1997 راهی دل آلپی شهر تورین شد و با یونتوس طی 120 بازی 57 گل به ثمر رساند و با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز گردید.مهمترین تیم اینزاگی محبوب آث میلان بوده که طی 202 بازی 73 گل به ثمر رسانده است. اینزاگی بارها با آث میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و با روسونریها  قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ،سوپر کاپ اروپا وجام باشگاه های جهان شد.

مدال طلای ایتالیا در جام جهانی زیر 21 ساله های 1994 به دلیل درخشش اینزاگی بوده است.

این گزارش حاکیست، اینزاگی در فینال یورو 2000 با بدشانسی تمام نتوانست مزه قهرمانی  در عرصه ملی را بچشد.


اینزاگی در ضمن برترین گلزن تمام  رقابت های  اروپایی در مجموع است.

گفتنی است، اینزاگی عضو اصلی تالار افتخارات آث میلان است.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین طوقانی
۱۷:۵۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
بدون شک سلطان افساید بود
آخرین اخبار