نماینده شهرضا و سمیرم سفلی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر خطوط قرمز هسته‌ای خود ایستادگی می‌کند و بار دیگر پیام ملت ایران را تکرار می‌کنیم که ما ملت ایران فرزندان رمضان و عاشوراییم و بر ادامه مذاکرات همچنان بر عزت اسلامی خود تاکید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عوض حیدرپور شهرضایی نماینده شهرضا و سمیرم سفلی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (دوشنبه ۲۶ آبانماه) مجلس با بزرگداشت یکصدمین سالگرد درگذشت ستارخان این قهرمان ملی و دیگر یاران او در قضیه مشروطه، بیان داشت: در مورد معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، زمانی که نیلی معرفی شد و اکنون که دانش آشتیانی معرفی شده است، نکته‌ای را باید خطاب به رئیس جمهور بگویم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خطاب به روحانی تصریح کرد: ۲۰ سال در مجلس به عنوان نماینده حضور داشتید و از موثرین مجلس و همچنین عضو هیئت رئیسه بودید. در یکسال و چند ماه گذشته شاهد همراهی و تعامل مجلسیان مخصوصا رئیس مجلس شورای اسلامی بودید که اوج هماهنگی نمایندگان مخصوصا لاریجانی را با برنامه‌های دولت شاهد بودید.  
 
وی در ادامه افزود: شایسته است که مشورت با مجلس را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهید و نگاه اصولی تری به مجلس مخصوصا به مشورت‌ها داشته باشید.  
 
حیدرپور شهرضایی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بعضا روزگار سختی را می‌گذرانند و مستحضرید که جمعی از آنان را به اسم معسرین از رزمندگان نامیدند و در سالهای گذشته برای کمک به آن‌ها ردیفی از بودجه قرار داده شد و ضروری است که اکنون که زمان بررسی بودجه است، دستور دهید تا افزایشی را در میزان و کمیت بودجه آنان در نظر بگیرند.  
 
نماینده شهرضا و سمیرم سفلی اظهار داشت: مجلسیان بر این باورند که اقتصاد مقاومتی کشور باید با مالیات اداره شود، مخصوصا مالیات افزوده بر ارزش قیمت، لیکن این نوع مالیات، مالیات بر ارزش افزوده نام گرفت و متاسفانه در فرآیند تولید در راس هر مقطع از تولید مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود و تلاش ما برای اصلاح روش سازمان امور مالیاتی بی‌نتیجه مانده است.  
 
وی خطاب به روحانی افزود: تاکید کنید که اشکالاتی که خارج از قانون در مورد سازمان امور مالیاتی کشور است، مرتفع شود.  
 
حیدرپور شهرضایی خطاب به وزیر بهداشت گفت: مجلس با تشکر از شما و دولت همراهی خود را در تحول سلامت اعلام کرده و همچنین در ادامه راه نیز همراهی خواهد کرد، لیکن با ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات بهداشتی و درمانی مسائلی در حاشیه تعرفه گذاری ایجاد شده است که امکان دارد آسیب جدی به فرآیند تغییر و تحول وارد کند، لذا بازنگری جدی و اصولی تری در نرخ تعرفه‌ها انجام دهید و هرکجا اصلاحی ضرورت دارد ایجاد کنید.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: تقاضاهایی از سوی نمایندگان مجلس برای بهتر اجرا شدن طرح تغییر و تحول سلامت به وزارت بهداشت اعلام شده است که ضرورت دارد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.  
 
نماینده شهرضا و سمیرم سفلی در تذکری خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: اخیرا قراردادی با مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل سازمان آب رفسنجان مبنی بر انتقال آب سولگان به رفسنجان امضاء کرده‌اید که مایه تعجب است.  
 
وی در ادامه افزود: آب رودخانه سولگان متعلق به منطقه وردشت، سمیرم، شهرضا و شهر گندم است، لذا می‌خواهیم در شرایطی که ما در منطقه از بی‌آبی می‌سوزیم، این قرارداد را لغو کرده و اجازه ندهید تنشی بر تنش‌های موجود اضافه شود.  
 
حیدرپور شهرضایی با عرض خسته نباشید به تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر خطوط قرمز هسته‌ای خود ایستادگی می‌کند و بار دیگر پیام ملت ایران را تکرار می‌کنیم که ما ملت ایران فرزندان رمضان و عاشوراییم و بر ادامه مذاکرات همچنان بر عزت اسلامی خود تاکید می‌کنیم و به غربی‌ها یادآور می‌شویم که دست از زیاده خواهی بردارند و یادشان باشد که ملت ایران تا آخر ایستاده‌اند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم بار دیگر تاریخچه ایجاد دانشگاه آزاد را مرور کنید، زیرا این دانشگاه را ملت ایران ساخت و به عنوان یک سرمایه ملی به اینجا رساند که اکنون شما رئیس آن شده‌اید و قرار نیست که با سلیقه خودتان و بدون کسب نظر معتمدان و مسئولان تراز اول استان‌ها آنجا را اداره کنید.  
 
نماینده شهرضا و سمیرم سفلی خاطرنشان کرد: دستور تغییر دخل و تصرف در واحدهای دانشگاه را به عمل آورید، لذا توصیه می‌کنم رویه‌ای که برای اداره آن مجموعه عظیم در پیش گرفته‌اید را اصلاح کرده و نسبت به رفع اشکالاتی که ایجاد کرده‌اید بکوشید.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرضا ، سمیرم ، سفلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار