آخوندی گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق تمامی شهروندان است و به دلیل استفاده جانب دارانه و ابزاری از آن این موضوع تبدیل به پاشنه آشیل شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی هدف بسیار بزرگی دارد گفت: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی حفاظت از جان و مال مردم و ایجاد سفری ایمن برای مسافران است.

وی در ادامه افزود: جان انسان بسیار ارزش دارد که تمامی مسئولان کشور تمامی وقت خود را برای آن به کار گیرند.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف ما تغییر رفتارها است به گونه‌ای که منجر به افزایش ایمنی برای تمامی آحاد مردم از جمله پیاده‌سواران و موتورسوران است.

آخوندی در ادامه یادآور شد: هدف نهایی ما تغییر رفتار در جهت ایجاد امنیت مسافران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اولین بحث ما افزایش دسترسی آزاد به اطلاعات است گفت: سرپوش گذاشتن و مخفی کردن اطلاعات به دلیل مچ‌گیری برخی از مردم پاشنه آشیل این موضوع است در صورتی که بخواهیم از آزاد بودن اطلاعات به طور جانبدارانه و ابزاری استفاده نماییم همین موضوع تبدیل به پاشنه آشیل می‌شود و آزاد بودن اطلاعات از دسترس خارج می‌شود.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق شهروندی است ما برای ارائه آن تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: راهکار ما برای افزایش ایمنی شیوع اطلاعات و آزاد گذشتن اطلاعات در جامعه است که همین امر منجر به ایمنی در جامعه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: دسترسی آزاد به اطلاعات نیازمند بازه زمانی طولانی است و در همین زمان آحاد مردم رفتارشان را اصلاح می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: شعار اصلی ما آن است که من چه مسئولیتی دارم و من در قبال مردم چه مسئولیت و تعهدی دارم و تمامی مسئولان باید به این هدف والا توجه داشته باشند و یک نوع رقابت در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم احساس می‌کنند یکپارچگی اطلاعات درون‌شهری و برون شهری وجود ندارد و تمامی آنها ناپیوسته است گفت: در حال حاضر میان اطلاعات موجود یک هم‌پیوستگی وجود دارد و هیچ فاصله ای میان مبدأ و مقصد وجود ندارد.

آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برگزاری چهاردهمین کمیسیون ایمنی راه‌ها یک فضای قدرتی ایجاد شده است به گونه‌ای که تمامی شهروندان حداکثر بهره‌برداری را از این موضوع انجام داده‌اند.

آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید به سمت هوشمندسازی جاده‌ها حرکت کنیم و با راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات حوادث و سوانح حمل‌ونقل در امروز و تکمیل اطلاعات و با برطرف شدن نواقص آن تا پایان سال سعی خواهیم کرد تمامی شهروندان دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار