یک روانپزشک گفت: زوجین با مشاجره نه تنها احساسات خود را سرکوب می کنند، بلکه به روابط زناشویی خود نیز لطمه می زنند.

  محسن رازافشار روانپزشک در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از دشوارترین کارها در روابط زناشویی کنار آمدن با اختلافات و نقطه نظرهای متفاوت است.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی که زن و شوهر باهم توافق نداشته باشند، بحث آنها به مشاجره کشانده می شود، افزود: بی مقدمه جنگ و دعوا در بین زن و شوهر آغاز می شود و ناگهان گفتگوی دوستانه به پایان می رسد و آنها به دلخورکردن، سرزنش کردن، شکایت، توقع و شک و تردید یکدیگر روی می آورند.
 
رازافشار روانپزشک، اضافه کرد: زن و شوهر با مشاجره نه تنها احساسات خود را جریحه دار می کنند، بلکه به روابط زناشویی خود لطمه می زنند.
 
وی ادامه داد: ارتباط مهمترین عنصر هر رابطه است و مشاجره اقدامی به شدت مخرب در رابطه است، زیرا ما به هر اندازه به کسی نزدیک تر باشیم، ناراحت کردن او ساده تر است.
 
رازافشار اضافه کرد: سعی کنید هرگز با هم مشاجره نکنید، به جای بحث درباره نکات مثبت و منفی یک موضوع، گفتگو کنید و برای رسیدن به خواسته خود به جای مشاجره صحبت کنید.
 
این روانپزشک با تاکید بر اینکه زوج هایی که پیوسته در حال مشاجره و دعوا هستند، به تدریج عشق میان آنها نابود می شود، بیان داشت: در نهایت احساسات صادقانه در بین زوج ها سرکوب شده و مهر و محبت خود را از دست می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: بهترین روش ایجاد اعتدال بین زوجین است و می توان با ایجاد ارتباط صحیح و بی آنکه احساسات منفی ناشی از تضادها و اختلافات را سرکوب کرد، مشاجره را به حداقل خود رساند.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: مشاجره ، زندگی ، تفاهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار