محمد حسین بحر العلومی گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر امید تاکنون، مرمت، ساماندهی، احیاء تملک و مطالعه 84 پروژه تاریخی را انجام دادیم یا در دست مرمت داریم.

محمد حسین بحر العلومی، مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان در خصوص مرمت بیش از 80 اثر تاریخی در این استان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر امید تا کنون، مرمت، ساماندهی، احیاء تملک و مطالعه 84 پروژه در استان سمنان انجام شده یا در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، مرمت حریم آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای دامغان، بقعه پیر علمدار، تکیه بحرنجی، حمام امیریه، مسجد جامع شاهرود، مسجد آقا و... انجام شده است.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: مرمت آثار تاریخی در فازهای مختلف انجام می‌شود و با یک دوره مرمت کردن، کار مرمت و احیای آثار و یا اثر تاریخی پایان نمی‌پذیرد.
 
بحر العلومی افزود: مرمت چله خانه بسطام، مدرسه شاهرخیه، بازار شاهرود، کاروانسرای میاندشت عباس آباد و صدرآباد، خانه لطفی، گنبد زنگوله، بحرج و باروی دامغان، مدرسه موسویه، بازار سمنان، مسجد جامع، بافت تاریخی سمنان و شهمیرزاد و... نیز در دست اجرا است.
 
مدیر کل میراث سمنان خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار اثر تاریخی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شد و تا کنون 642 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که 383 بنا، 38 محوطه و 222 تبه است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار