نمایندگان موضوع تخصیص 29درصد از ارزش فروش میعانات گازی به شرکت‌های گازی و پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی به وزارت راه و شهرسازی به منظور توسعه حمل و نقل ریلی کشور را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت بند الحاقی 1 ماده 1 این طرح را به منظور رفع ابهام به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.   
 
براین اساس دولت مكلف است از محل فروش ميعانات گازی به شركت‌های پتروشيمی و پالايشگاه‌های داخلی، معادل درصدی از صادرات نفت (نفت خام و ميعانات گازی) را كه هرساله به صندوق توسعه ملی واريز می‌كند به نرخ روز محاسبه و براي توسعه حمل و نقل ريلی كشور به شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران اختصاص دهد.  
 
اين منابع درقالب رديف مستقل و مشخص در قوانين بودجه سنواتی درج و به‌صورت ماهانه، وجوه دريافتی به شركت مزبور پرداخت می‌گردد.
 
شركت راه‌آهن جمهوری اسلامي ايران مكلف است وجوه دريافتی را صرفاً جهت توسعه حمل و نقل ريلی كشور و در قالب رديف‌های مشخص‌شده در پيوست‌های قوانين بودجه هر سال هزينه نمايد.
 
تبصره – راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران موظف است طرح جامع سراسری حمل و نقل ريلی كشور را ظرف شش ماه تعيين نمايد.
 
علی لاریجانی در مورد دلیل ارجاع این بند به کمیسیون گفت: در این ماده آمده است تا 29درصد از ارزش فروش میعانات گازی به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی به وزارت راه و شهرسازی به منظور توسعه حمل و نقل ریلی کشور پرداخت شود.
 
این در حالی است که ما رقم تعیین نمی‌کنیم از این جهت به منظور بررسی بیشتر باید به کمیسیون ارجاع شود.  
 
نمایندگان با 158 رای موافق، 22 رای مخالف و 3 رای ممتنع با ارجاع این بند به کمیسیون موافقت کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار