"اکبر عالمی"، پدر انیمیشن ایران از نظر دانشجویان قدیمی خود علاوه بر تدریس درس‌های مرتبط با سینما و انیمیشن درس عشق به آن‌ها داده است.

 به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم گرامیداشت "اکبر عالمی" که امروز در سالن چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، "علی رضا گلپایگانی" یکی از قدیمی ترین دانشجویان عالمی با اشاره به اینکه گاهی درس‌هایی توسط استاد‌ها تدریس می‌شوند که فراتر از علوم رایج هستند، افزود: من اسم این درس‌ها را عشق می‌گذارم.
 
وی تاکید کرد: عالمی به ما درس عشق داد و فراتر از درس سینما و مباحث مربوط به انیمیشن، من درس مردانگی،‌ جوانمردی و عشق ورزیدن را از وی آموختم.
 
این دانشجوی قدیمی رشته‌ی سینما و انیمیشن ادامه داد: اعتبار ما به اسم عالمی بود و اگر گروه انیمیشن دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس اسم عالمی را نمی‌برد، از بین می‌‌رفت.
 
وی خاطرنشان کرد: هیچکسی نمی‌تواند جای کس دیگری را بگیرد و بنا بر این اصل، هیچکس توان قرار گیری در جایگاه دکتر عالمی را ندارد.
 
وی تصریح کرد: عالمی مشابهی نخواهد داشت.

همچنین امیرحسن وداعی، مدیر گروه انیمیشن دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از مراسم گرامیداشت اکبر عالمی گفت: صحبت کردن درباره‌ی عالمی برای من همیشه با لذت و دشواری همراه بوده و من از این استاد انیمیشن فقط درس سینما و انیمیشن نیاموختم.
 
وی ادامه داد: عالمی فقط سینما درس نمی‌دهد، او به تدریس یک نوع شیوه‌ی زندگی و جهان بینی می‌پردازد که به نظر من این وظیفه‌ی اصلی یک استاد است.
 
وی ادامه داد: طرز درس دادن و شیوه‌ی اجرا در تلویزیون را از عالمی دزدیم،‌ گویی استاد در سمت اجرا همیشه مخاطب را می‌بیند و در رده‌ی مجریان عصا قورت داده و کسانی که ادا در می‌آورند قرار نمی‌گیرد.
 
وداعی خاطرنشان کرد: تمام افتخار من این است که پیش از من،‌عالمی مدیر گروه انمیشن بوده و من یدک کش نام ایشان هستم.
 
محمدعلی صفورا یکی دیگر از اساتید دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس،‌ عالمی را دلیلی بر علاقه‌ی وی به سینما دانسته و گفت: اگر در حوزه‌ی انیمیشن توانستیم سنگی را روی سنگی بگذاریم،‌ همه را مدیون عالمی هستیم.
 
وی ادامه داد: برداشتن مرز بین دانشجو و معلم از ویژگی‌های مهم عالمی به حساب می‌آید.
 
وی اظهار داشت: ما معلمی و روش معلمی را از عالمی آموختیم،‌ او به ما یاد داد که چگونه در مقام یک هنرمند جایگاه خود را قدر بدانیم و خودمان را ارزان نفروشیم.
 
صفورا خاطرنشان کرد: ما باید جایگاه یک هنرمند را قدر بدانیم و مانند سایر هنرمندان معاصر خود هنرمان را ارزان نفروشیم.
 
همچنین سید نجم الدین شاه کرمی، یکی دیگر از اساتید دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برای بیان خوبی‌ها دو نکته وجود دارد، گفت: ما عمری را با عالمی گذراندیم که در آن مدت تکامل و تحول را به خوبی حفظ کردیم.
 
وی ادامه داد:‌ بیان خوبی‌ها برای من به معنی ترغیب افراد به تکرار خوبی‌هاست.
 
وی اظهار داشت: عالمی خصلت صاحب نفسی را در مقام یک معلم به خوبی داشت و من فکر می‌کنم این بزرگ ترین موهبت برای دانشجویان قدیمی وی و اساتید امروز است، زیرا انتقال اطلاعات به تنهایی کافی نیست و نیاز به تدریس دروسی چون جوانمردی و دوستی است.
 
وی ادامه داد: ذخیره‌ی واژگانی عالمی به جرات بین نظیر بوده و وی با استفاده از کلمات ترکیبی توانسته به جریان آموزشی ما کمک کند.
 
وی اظهار داشت: همه‌ی ما مدیون یک سری رفتارهای هستیم که من به عنوان نعمت و موهبت از آن‌ها یاد می‌کنم. بخش اعظمی از این‌ها از منش و شخصیت عالمی نشأت می‌گیرد.
 
همچنین محمد تقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان این امر که از حضور میان جمع هنرمندان کشور و جامعه‌ی هنری که در دانشگاه تربیت مدرس با یکدیگر ملاقات کرده است، خوشحال است افزود: در دانشکده‌ی هنر دوستان ما مایل به ابزار علاقه‌ی خود نسبت به عالمی بودند و این به معنای بازنشستگی عالمی و فاصله گرفتن ما از او نیست.
 
وی تاکید کرد: قدردانی دانشجویان از اساتیدشان، یکی از زیباترین لحظات زندگی است.
 
احمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من همیشه به عالمی و سینما علاقه مند بودم و سعی کردم دروسی را که او در قالب برنامه‌های تلویزیونی تدریس می‌کرد، در برنامه‌ی زندگی خودم مورد توجه قرار بدهم.
 
رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: وقتی استاد گفت زمانی می‌توانید سینما را بشناسید که فیلم "جولیان" را دیده باشید، من آن را کاملا درک کردم.
 
احمدی ادامه داد: عالمی هرجا که بود، با یک درخشش یک باره قلب حضار را فتح کرد.
 
رئیس دانشگاه تربیت مدرس یکی از وجوه برتری این دانشگاه را دانشکده هنر و جهش تکنیکی در رشته‌ی انیمیشن دانست و گفت: امیدوارم عالمی با سلامتی، پویایی و سمت استادی کامل را سال‌ها و سال‌ها داشته باشد، زیرا وی از سرمایه‌های بزرگ کشور ما است.
 
اکبر عالمی، پدر انیمیشن ایران در بخش آخر مراسم گرامیداشتش گفت: هیچ پدیده‌ای بدون سابقه نه برای یک فرد و یک ملت بلکه برای یک دانشگاه نیز اتفاق نمی‌افتد. کسانی بودند که در گذشته گام‌های استواری برداشته‌اند.
 
وی ادامه داد:‌ امروز اگر زیر یک سقف و با نفس‌‌های یکدیگر اراده می‌کنیم که کشور را سرافزار کنیم، یادمان باشد که اینجا یک کویر بود.
 
وی اظهار داشت: خداوند جهان را با عدالت خلق کرده و یک چشم عادل شما را می‌‌بیند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار