وزیر آموزش و پرورش از راه کارهای آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتاب خوانی که در تالار فرهنگ برگزار شده بود افزود: واژه کتاب به اشکال مختلف در قران کریم 255بار، واژه عمل 582، واژه قلم 2 و واژه عبرت سه بار ذکر شده و این نشان دهنده مکتب اسلام به امر خواندن، نوشتن و علم آموزی است.
 
وی در ادامه افزود: در سند تحول نظام آموزشی کشور و در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از ساعت‌های تربیتی نام برده می شود و به نکته اشاره دارد که در شش ساحت باید به امر تعلیم و تربیت پرداخت و به هیچ وجه به دنبال تربیت دانش آموز تک بعدی نبود.
 
 
فانی ادامه داد: لازمه دانش اندوزی این است که مطالعه و تحقیق به عنوان یک فرهنگ در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در راهکار شش یک سند تحول بنیادین ایجاد، توسعه و غنی سازی واحد اطلاعات و منابع آموزش و پرورش در سطح مدرسه از قبیل کتاب خانه، آزمایشگاه و... چاره شده است و وجود کتاب خانه‌ها در مدرسه لازم است اما مهم تر از آن استفاده از کتاب و کتاب خانه می‌باشد.
 
وی با اشاره به این که امسال درتاسیس  کتاب‌خانه‌های خصوصی به خصوص در مدارس ابتدایی دنبال می شود افزود: لازمه استفاده دانش آموزان از منابع و کتاب‌خانه‌ها همکاری معلمان است زیرا معلمان می توانند فرهنگ مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنند ودر آینده سرانه مطالعه کتاب ارتقا یابد.
 
فانی ادامه داد:‌ در محتوای برنامه دانشگاه فرهنگیان باید این مقوله را دنبال کنیم و در این خصوص نیز مذاکراتی نیز با مسئولان این دانشگاه انجام شده است و امیدواریم به طور مستمر از طریق نظام ارزیابی و ارزش یابی از معلمان دنبال شود.
 
وی با اشاره به این که در آموزش و پرورش نهادینه کردن امر کتاب وکتاب خوانی در وجود دانش آموزان مهم به شمار می آید گفت: زنگ کتاب خوانی، گفتگو و انشا که توصیه‌ای بودند و رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی گذشته بر آن تاکید داشتند و ستاد وزارت آموزش و پرورش نیز در این مدت تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش  در دولت یازدهم سیاست مشارکت پذیر و مشارکت جویی را دنبال می کند و خوشحال هستیم با کمک سایر نهادها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تجهیز کتاب خانه‌ها و غنی سازی امور فرهنگی مدارس  بیش از گذشته نائل شویم.
 
در پایان این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ازکتب چهارده جلدی مصباح الهدی،کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم و قرآن حکیم دانش آموزی رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، فرهنگ ، مدارس ، تعلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.