معاون فرهنگی وزارت فرهنگی ارشاد گفت: در سال 92بیش از 65هزار عنوان کتاب که نیمی از آن چاپ اول بوده منتشر شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتاب خوانی گفت: در  حوزه کتاب و کتاب خوانی اتفاقات خوبی افتاد که یکی از‌آن تولید کتاب است.
 
وی در ادامه افزود: در سال 92 بیش از 65هزار عنوان کتاب که نیمی از آن چاپ اول بوده منتشر شده است که این نشانگر افزایش روند تولید کتاب می‌باشد اما آن چیزی که دغدغه بزرگان فرهنگی و مقام معظم رهبری است موضوع فرهنگ کتاب خوانی، افزایش سرانه مطالعه و گسترش مطالعه کتاب خوب است.
 
صالحی عنوان کرد:‌بخش مهمی از اهتمام وزارت خانه‌ها ، نهاد و موسسات در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در حوزه کتاب باید به چند امر مهم معطوف باشد که یکی از آن ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و در این حوزه سه مجموعه نهاد خانواده، نهاد رسانه و نهاد مدرسه ایفا می‌کند.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگی ارشاد تصریح کرد:‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متصدی و مسئول حاکمیتی حوزه کتاب در دولت تدبیر و امید نگاه خاص و ویژه‌ای دارد که از طریق‌نهادهایی که در این مقوله ریشه عمیقی دارند می‌کوشد تا فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی صورت گیرد.
 
وی با اشاره به این که مدرسه و آموزش و پرورش ضلع مهم این مقوله به شمار می آیند افزود: بیش از 12 سال از عمر فرزندان این مرز و خاک در مدرسه‌ها می‌گذرد و خانواده‌ها از طریق دانش آموزان با مدرسه‌ها پیوند می خورد بنابر این مدرسه نهاد اساسی و عمده برای نهادینه سازی مطالعه و کتاب خوانی محسوب می شود. نهادی که می‌تواند سرانه مطالعه را به عنوان یک هدف کمی بالا برد و همچنین فرهنگ مطالعه را ریشه دار و لذت مطالعه را به عنوان دو هدف کیفی پدید آورد.
 
صالحی از مقدمات یک تفاهم نامه کلان بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم به کمک سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در عرصه کتاب و کتاب خوانی افتد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، عنوان ، فرهنگ ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار