نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: بیشترین درصد مالیات را نسبت به تولید ناخالص ملی را کرمانی‌ها پرداخت می‌کنند و این مغایر با عدالت مالیاتی کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان، سیرجان و بردسیر در مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 25 آبان در تذکر شفاهی خود گفت: مرزبانان کشورمان مخصوصا در مرزهای شرقی کشور با سوداگران مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و از کیان و نظام ولایتمدار ایران دفاع جانانه می‌کنند که جای تقدیر دارد.  
 
این نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور گفت: چرا و به چه جرمی باید مردم نجیب، متدین و استان حاصلخیز کرمان بیشترین درصد مالیات را نسبت به تولید ناخالص ملی پرداخت کند.  
 
وی اضافه کرد: این میزان مالیات تعیین شده در کرمان که از محدودیت‌های خاصی برخوردار است مغایر با عدالت مالیاتی‌ است و این درحالی است که این استان در رتبه‌های آخر تخصیص بودجه‌های عمرانی و جاری کشور نیز می‌باشند. لذا خواهشمندم که به طور ویژه به این مسئله رسیدگی شود. 

حسن‌پور در تذکری به وزاری جهاد کشاورزی و صنعت و معدن اظهار داشت: متأسفانه از تولیدات کشور حمایت نمی‌شود و اکثریت تولیدکنندگان یکی پس از دیگری درحال ورشکستگی هستند و با توجه به سودهای بالای بانکی بایستی روانه زندان شوند و این مورد بیشتر درباره مرغداری‌ها، دامداری‌ها و تولیدکنندگان واحدهای کوچک صنعتی نمایان است.  
 
این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر راه گفت: آخوندی تا کی باید به وضعیت راه‌های بردسیر و سیرجان توجه نکند و تا کی خانواده‌ها باید شاهد پرپر شدن فرزندانشان در این جاده‌ها باشند و کسی هم پاسخگو نباشد.  
 
حسن‌پور در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی و همچنین بیمه قالیبافان کرمان شد و گفت: قرار بود که رئیس جمهور برای حل مشکل سیرجان و بردسیر کمیته ویژه‌ای از تمامی وزارتخانه‌ها تشکیل دهد ولی همچنان این امر بلاتکلیف مانده است لذا باید هرچه سریعتر به این مسئله رسیدگی شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار