استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: ترویج با آگاهی و روشنگری‌هایی که به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌دهد در افزایش بهره‌وری نقشی بی‌بدیل دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین کوهستانی، افزود: با افزایش بهره‌وری در هریک از بخش‌های تولید در اثر افزایش دانش و آگاهی تولیدکنندگان، ضایعات رو به کاهش گذاشته و گامی بزرگ در جهت خودکفایی برداشته می‌شود.

وی تشریح کرد: بهره‌وری فقط راندمان نیست بلکه ارتباطی مستقیم با مصرف صحیح منابع پایه و افزایش تولید دارد.

کوهستانی با اشاره به راهکار ترویج برای مصرف بهینه منابع پایه ادامه داد: ترویج از طریق فعالیت‌های آموزشی و توجه به تکنولوژی و دانش روز می‌تواند در مصرف بهینه منابع پایه تاثیرگذار باشد.

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران از طریق یادگیری پایه‌های کشاورزی نوین و دانش محور دور از انتظار نیست.

وی افزود: محصولات کشاورزی اگر به درستی تولید و توزیع شوند به درستی توسط مصرف کنندگان مصرف می‌شوند.

کوهستانی از ضرورت آموزش تولیدکنندگان بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری گفت و تاکید کرد: آموزش تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید به ‌عنوان راهکاری برای افزایش بهره‌وری در راس امور و اقدامات قرار گیرد تا زمینه تغییرات مطلوب افکار، عقاید فرهنگ تولیدکنندگان بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تبریز ، کشاورزی ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.