زندگی طلبگی در برنامه این هفته «عالم و آدم» به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ تک اتاقی کوچک، میز تحریری کوچک تر، پرده ای ساده، مقداری ظرف و ظروف در گوشه ای انباشه و یک عالمه کتاب؛ این همه چیزی است که در یک حجره طلبگی می شود دید و اما دنیایی از اندیشه ها و تفکرات نو بر پایه فقه سنتی شیعی در سر کسی موج می زند که صاحب این حجره است.

زندگی طلبگی دارای سختی ها و مشکلات خاص خودش است، هرچند در سال های اخیر و با توجهی که شخص رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید داشته اند از نظر معیشتی کمک های بسیار بیشتری به طلاب نسبت به گذشته می شود ولی هنوز هم طلبگی راهی نیست که به آسایش مادی بینجامد؛ شخصی که پا به حوزه های علمیه می گذارد در حقیقت همه سختی ها و کمبودها را به ویژه در اوایل طلبگی به جان می‌خرد.

معرفی زندگی یک طلبه و فضایی که او در آن به تحصیل مشغول است یکی از مصادیق زندگی بر اساس سبک دینی است؛ اینکه انسان از مادیات چشم بپوشد و با اینکه می تواند زندگی بهتری داشته باشد اما تحصیل معارف دینی را ترجیح دهد.

«عالم و آدم» عنوان مجموعه ای است در ارتباط با عوامل موثر بر سبک زندگی دینی که در این قسمت به زندگی طلبگی با تمرکز بر زندگی یک طلبه تهرانی (هومن سنائی) می پردازد.

این قسمت از مجموعه عالم و آدم قرار است یکشنبه 25 آبان ساعت 19 و تکرار آن دوشنبه 26 آبان ساعت 17 از شبکه افق به نمایش در آید.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.