رئیس سازمان پزشک قانونی کشور گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت در شهر تهران در منطقه 20 است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  شجاعی در مراسم روز جهانی قربانیان ترافیک گفت: در کشور 5.7 درصد تلفات کاهش یافته است اما این ارقام در تهران 8.9 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: در شهر تهران در سال 91 ، 882 تن در تصادفات کشته شدند و اما در سال 92 این عدد به 831 تن رسیده است. در سال 93 نیز 4.6 درصد کاهش تلفات را داشته ایم.

شجاعی بیان کرد: استان تهران در حوزه برون شهری به لحاظ اینکه تردد کمتر است رتبه یک را در کاهش تلفات در حوزه برون شهری داشته است.

رئیس سازمان پزشک قانونی کشور با بیان اینکه منطقه 20 تهران بالاترین تلفات را در حوزه درون‌شهری داشته است عنوان کرد: بالاترین تلفات درون شهری در استان تهران در منطقه 20 و کمترین کشته و تصادفات در منطقه 17 بوده است؛ در ضمن در فروردین ماه در شهر تهران تردد کاهش چشمگیری دارد اما در شهریور بیشترین ترددها در شهر تهران صورت می گیرد.

شجاعی اظهار داشت: سهم مردان در کشته‌های ناشی از تصادفات در کل کشور 85 درصد و 15 درصد از کشته شدگان تصادفات زنان هستند.

این مقام مسئول گفت: نیمی از متوفیان شهر تهران عابران هستند؛ در ضمن بیشترین تلفات در بحث گروه سنی متعلق به میانسال‌ها است که از 50 سال بیشتر سن دارند یعنی حدود 58 درصد کشته شدگان جز میانسالان قرار دارند.

شجاعی افزود: بیشتر موتور سواران جوانان هستند و از نظر علت فوت راکبان 50 درصد کشته  شدگان از ناحیه سر دچار ضربه می‌شوند و منجر به ضربه مغزی و مرگ آنها می‌شود.

رئیس سازمان پزشک‌ قانونی کشور در خاتمه اذعان کرد در سال 92 به نسبت 91 در تلفات عابران پیاده 20.8 درصد کاهش را در شهر تهران داشته ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شجاعی ، مرگ ، رانندگان ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار