ظریف‌کار فرد با انتقاد از عملکرد دولت در راستای حمایت از تولید گفت: امروز سود بالای بانکی و جرائم موجب شده تا تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی اصغر ظریف‌کار فرد عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در چهل‌ویکمین جلسه هیأت نمایدندگان که صبح امروز برگزار شد افزود: حتی در لایحه حمایت از تولید برای حراج منزل شخصی که از بانک وام گرفته و نتوانسته بازپرداخت بدهی خود را بپردازند حذف جریمه در نظر گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: دولت امروز از مقتدرترین دولت‌ها است اما باید گفت تحریم داخلی که در برنامه‌های انتخاباتی نقل مجالس بود امروز به طور کامل حل نشده و اگر دولت نتواند تحریم داخلی را حل کند پس از توافقات کم‌زورتر می‌شود چرا که افرادی که هم‌اکنون جلوی پای دولت سنگ‌اندازی می‌کنند پس از رفع تحریم‌های خارجی سنگ‌های بزرگ‌تری را پیش پای دولت قرار می‌دهند.

ظریف‌کار تصریح کرد: گفته می‌شود بانک‌ها پستو درست کرده‌اند اما باید پرسید که دولت برای حل مشکلات بانک‌ها چه اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: آمارهایی بیان می‌شود مبنی بر رشد گردشگری اما این رشد فقط مربوط به گردشگری خارجی است و اصل گردشگری، گردشگری داخلی است که به خاطر مشکلات مردم رشد نکرده و حتی کاهش هم یافته است.

وی در ادامه افزود: امروز به علت اینکه محصولات وارداتی قیمت‌شان بسیار پایین‌تر از تولیدات داخل است کارخانه های فولادسازی محصولات خود را یکی یکی به رقبای چین واگذار می‌کنند.

وی افزود: در دولت قبل مشکلات زیاد بود اما امکان کمک گرفتن نیز وجود داشت ولی الان کارها از دست مدیر خارج شده و همه جا کارمندسالاری شده است.

ظریف‌کار افزود: استمهال در بودجه 93 حذف شده و بیشتر حرف حراج است تا استمهال که این امر خود به تولید لطمه بسیار بزرگی را می‌زند.

عضو نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: تقاضای ما این است که استعلام اجباری حذف شود و همچنین تقسیم یارانه بر اساس انرژی مصرفی، بیمه و سود بانکی باشد و همچنین تقاضامندیم که آمارهای گمراه‌کننده ارائه ندهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتقاد ، تولید ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار