فرماندار دهلران از پیگیری موانع و مشکلات خط انتقال گاز دهلران در وزارت نفت خبرداد و گفت: رایزنی‌ها برای حل این مشکلات و موانع در حوزه استان خوزستان با حضور نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر نفت در مرکز پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ امید علی سبزی با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این طرح سال 89 آغاز شده و هم اکنون با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه خط انتقال گاز به شهرستان مرزی دهلران 120 کیلومتر طول دارد  گفت: از این مقدار 40 کیلومتر در حوزه استان خوزستان و 80 کیلومتر در حوزه استان ایلام است.

فرماندار شهرستان دهلران با اشاره به مشکلات خط انتقال گاز به دهلران افزود: نحوه عبور لوله گاز از کرخه دارای مشکلاتی است که به همت  استاندار ایلام و نماینده مردم استان  در مجلس شورای اسلامی در حال مرتفع شدن است.

وی بیان کرد: در نشست بررسی مشکلات عبور خط لوله از کرخه در وزارت نفت، مسئولان این وزارت خانه قول تسریع در عملیات اجرایی این طرح را داده‌اند.

سبزی در ادامه به پیگیری‌ها در خصوص فرمانداری ویژه در وزارت کشور خبر داد و گفت: همچنین در جلسه‌ای در تقسیمات کشوری وزارت کشور موضوع فرمانداری ویژه و بخشداری دشت عباس پیگیری شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان دهلران از لحاظ آب، خاک و نفت و گاز و از طرفی بعد مسافت با مرکز استان، شرایط لازم و کافی برای ارتقای به فرمانداری ویژه را دارد.

سبزی در پایان یادآور شد: طرح توجیهی فرمانداری ویژه شهرستان دهلران تهیه و برای اقدامات و بررسی بیشتر به وزارت کشور ارسال شده است. امیدواریم با توجه به منابع موجود در این شهرستان، این اتفاق هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: خط انتقال ، گاز ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.