در پی نشت مواد شیمیایی در کارخا‌نه‌ای در ایالت تگزاس، 4 کارگر کشته شدند و یک تن دیگر روانه بیمارستان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نشت مواد شیمیایی در شرکتی در ایالت تگزاس، جان چهار کارگر را گرفته و یک تن دیگر را روانه بیمارستان کرده است.

آرون وودز، سخنگوی شرکت صنایع شیمیایی امریکایی "دوپونت" گفت دریچه‌ی یکی از مخازن متان‌تیول این شرکت در حدود ساعت چهار صبح به وقت محلی در روز شنبه (۲۴ آبان) دچار نقص شد.

وودز گفت علت نقض این دریچه مشخص نشده است اما کارگران این نشتی را حدود ساعت شش صبح و بعد از آن مهار کردند که پنج تن از همکارانشان در معرض این ماده شیمیایی مورد استفاده در ساخت حشره کش قرار گرفته بودند.

چهار تن از کارگران داخل این واحد جان باختند در حالی که نفر پنجم به بیمارستانی در همان حوالی منتقل شد.

این نشتی باعث ایجاد بوی زننده‌ای شد که جریان هوا آن را تا شهر شوگرلند و مناطق جنوب و جنوب غرب هیوستون کشاند.

مقامات این شرکت انتظار دارند این بو تا پایان روز شنبه از بین برود.

سخنگوی دوپونت گفت این بو خطرناک نیست. وی افزود کیفیت هوا در این منطقه به حالت عادی بازگشته است و مقامات اداره شرایط اضطراری تصمیم گرفته‌اند دستور "اقامت در خانه" را برای مردم صادر نکنند.

از زمان وقوع این نشتی، دستور اقامت در خانه در محدوده این شرکت چندین مرتبه صادر و لغو شده است. چهار شرکت دیگر نیز در این محدوده مشغول فعالیت هستند.

"رندال کلمنتس"، مدیر این شرکت گفت: "هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند احساس ما از این ضایعه یا نگرانی و همدردی ما با خانواده‌های این کارگران و همکاران آنها را بیان کند. ما از نزدیک با آنها در تماس هستیم و در این زمان برای آنها هر گونه پشتیبانی و مساعدت فراهم می‌کنیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار