مربی تیم ملی واترپلو جوانان گفت: در این دوره از مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا تمامهای تیمهای درجه یک قاره کهن حضور داشتند و ما بازیهای سختی را پشت سرگذاشتیم.

دانیال خاکبان مربی تیم ملی واترپلو جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تیمهای ازبکستان، چین  و ژاپن مهمترین رقبای ما محسوب می‌شدند که بالاخره توانستیم بعد از تیم ژاپن عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهیم.

وی گفت: مادر دوره گذشته مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا و همچنین مسابقات زیر 18 سال جهان که در ترکیه برگزار شد هم به تیم ژاپن نتیجه را واگذار کردیم. البته ناگفته‌ نماند که ترکیب ژاپنی‌های حاضر در اندونزی با تیم شرکت کننده در مسابقات جهان ترکیه تفاوتهای بسیار زیادی داشت به طور حتم اگر ژاپن با همان ترکیب رقابتهای جهانی خود در مسابقات آسیایی شرکت می‌کرد. در بازی مقابل تیم ملی ایران به مشکل برمی‌خورد این در حالیست که بازیکنان این تیم از نظر سنی زیر 19 سال بودند و واترپلویست های تیم ایران زیر 18 سال بودند.

وی خاطر نشان کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو سرمایه‌گذاری ویژه و بسیار زیادی داشته واترپلو کرده است آنها در بازیهای آسیایی اینچئون هم عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. اگر شرایط جوانان واترپلویست ایران هم حرفه‌ای و خوب باشد به طور حتم می‌توانیم مدال آسیا را به دست آوریم چرا که عنوان نایب قهرمانی قاره را پس از 70 روز تمرین به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: تمرینات آماده‌سازی ما در شرایط دنبال شد که ما به دلیل این که بسیاری از بازیکنان تیم سرباز و دانشجو بودند نمی‌توانستیم اردوی تدارکاتی برون مرزی داشته باشیم ولی با این تفاسیر عملکرد ملی‌پوشان قابل قبول و رضایت بخش بود.

مربی تیم ملی واترپلو جوانان در خصوص چگونگی ادامه برنامه‌های تمرینی تیم ملی اظهار داشت: طبق برنامه‌ باید ملی‌پوشان 2 هفته پس از بازگشت استراحت داشته باشند بسیاری از آنها در ترکیب تیمهای حاضر در لیگ عضو هستند و با حضور در مسابقات آمادگی خود را تا حدودی حفظ می‌کنند.

خاکبان گفت: نمی‌توان جوانان ملی‌پوش واترپلویست را به حال خود رها کرد چون برای حضور در مسابقات جهانی کار سخت می‌شود البته در مقابل نمی‌توان اردوهای تمرینی شبانه‌روزی هم برای جوانان برگزار کرد چون اکثر آنها دانشجو هستند ولی می‌توان با تشکیل اردوهای مقطعی و کوتاه مدت آمادگی ملی‌پوشان را حفظ کرد در حال حاضر این تیم نیازی به بازی تدارکاتی و کسب تجربه دارد چون قدرت بدنی با تمرینی منظم و منسجم تامین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاکبان ، واترپلو ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار