عضو هیئت امنا و مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشورگفت : در حال حاضر 40 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی کشور موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، مهردخت وزیرپور از کتابداران به عنوان طلایه داران فرهنگ یاد کردو افزود:  بکار گیری افراد متخصص برای این حرفه زمینه های فرهنگ سازی در زمینه مطالعه را فراهم می کند.

 مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان داشت : در تلاشیم تا با برنامه ریزی درست سواد، تجربه و تخصص را معیار بکارگیری کتابداران قرار دهیم.

وی گفت :در حال حاضر در کشور تقریبا به ازای هر دو نفر یک جلد کتاب موجود است و در سطح کشور حدود شش هزار کتابدار داریم.

وزیر پور از کتابخانه ها به عنوان زیربنای علمی، آموزشی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: کتابخانه ها نیاز به توجه ویژه دارند.

عضو هیئت امنا و مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با اشاره به توصیه رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی مبنی بر اختصاص یک ساعت مطالعه به ساعات درس دانش آموزان و عدم استقبال وزارت آموزش و پرورش از این پیشنهاد گفت: کتاب زیر بنای زندگی فرهنگی است و توسعه فرهنگی جامعه در گرو مطالعه است و به نظر می رسد اجرایی شدن این پیشنهاد می توانست گام مهمی در زمینه فرهنگ سازی در راستای ارتقای سرانه مطالعه باشد.

وزیرپور با اشاره به اهمیت توجه به کتابخانه های روستایی، توجه ویژه در راستای توسعه این کتابخانه ها را گام مهمی در زمینه کتابخوان کردن جامعه روستایی دانست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.