استاندار ایلام گفت: عملیات نوسازی سه هزار و 500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا پایان امسال تمام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ و به نقل از پایگاه خبری استانداری ایلام، 'محمدرضا مروارید  با اعلام این خبر گفت:: تاکنون در مرحله نخست یک هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده ایلام اختصاص یافته که 700 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بود.

وی با بیان اینکه تا 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بر اساس میزان تخریب واحد ها تخصیص پیدا می کند افزود:  همچنین 250 میلیون ریال تسهیلات نیز از سوی چهار بانک ملت، کشاورزی، صادرات و تجارت به این واحد ها پرداخت می شود.

استاندار ایلام به بازسازی و نوسازی واحد های تخریب شده اشاره و گفت: سه هزار و 500 واحد در مناطق زلزله زده ایلام باید به صورت کامل نوسازی شوند و بنیاد مسکن آمادگی دارد سه هزار و 500 واحد دیگر را بازسازی یا نوسازی کند که این بستگی به تصمیم مالکان واحد ها دارد.

مروارید با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله زده ایلام مشکل بودجه ای ندارند، ادامه داد: برای مسائل زیربنایی مناطق در ابتدا 700 میلیارد ریال پیشنهاد شد درحالی که تنها 150 میلیارد ریال به تصویب رسید.

وی یادآور شد: مسوولان استان منتظرند در مراحل بعد مابقی این رقم نیز مورد تصویب قرار بگیرد.

براثر وقوع زلزله 6،1 ریشتری 27 مرداد ماه گذشته ، چند زمین لرزه با قدرت بیش از 5 ریشتر و صدها زمین لرزه با قدرت کمتر از چهار ریشتر در شهرستان آبدانان بویژه بخش مورموری از اواخر مرداد ماه امسال تاکنون، بیش از 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و اماکن تجاری مردم در این شهرستان آسیب دید.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.