مدیر کل استاندارد استان گفت: استفاده از بخاری‌های بدون دود‌کش در محیط‌ های بسته‌ و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد، خطرآفرین و ممنوع است.

 متقیان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: در انتخاب بخاری باید به عواملی از قبیل ایمنی، مصرف کم، هزینه نصب مناسب، رده بالاتر در برچسب انرژی، مطابقت با استانداردهای زیست محیطی توجه کرد.

وی بیان داشت: شهروندان باید از خرید بخاری‌های بدون دودکش خودداری کرده و در منازل خود از بخاری‌های دودکش‌دار استفاده کنند.

محمدی با اشاره به اينكه در اتاق خواب و یا حمام و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد از این بخازیها استفاده نکنید گفت: بخاری‌هایی که خریداری می شود باید  مجهز به سیستم او دي سي و سنسور حرارتی باشد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به طور کلی باید در هنگام انتخاب بخاری  بر روی کارتن و یا دفترچه راهنما قید شده باشد که دستگاه مجهز به سیستم او دي سي و سنسور حرارتی است.

متقیان افزود: سنسور‌های حرارتی با افزایش ایمنی، سطح ریسک ناشی از بروز حادثه را کاهش می‌دهند واین سیستم طوری عمل می‌کند که در صورت انسداد لوله بخاری یا عملکرد نامطلوب آن و کاهش اکسیژن یا افزایش دی اکسید کربن ، باعث قطع گاز و خاموش شدن بخاری می شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: استاندارد ، بخاری ، دودکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.