مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران در پايان پنجمين اجلاس اتحاديه امان از آمادگی اين بانک برای استقرار دبيرخانه دايمی اين اتحاديه به مدت سه سال يا بيشتر در محل ساختمان مرکزی اين بانک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک توسعه صادرات، بهمن وکيلي در اين اجلاس با اشاره به همکاري نزديک اين بانک با بانک توسعه اسلامي و تشکل هاي مرتبط با آن تاکيد کرد: اگزيم بانک ها و موسسه هاي اعتبار صادراتي عضو اتحاديه بايد در کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي که فاقد اگزيم بانک و موسسه اعتبار صادراتي هستند فعال تر شوند.

وکيلي با اشاره به توليد ناخالص داخلي 9400 ميليارد دلاري کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي در سال 2012 افزود: صادرات کشورهاي عضو اين سازمان به 2.2 تريليون دلار در همان سال رسيده که تنها 743 ميليارد دلار آن ميان کشورهاي اسلامي صورت گرفته و از اين رقم هم فقط يک درصد آن در بانک ها و موسسه هاي اعتبار صادراتي ما تامين مالي شده است.

وکيلي يادآور شد: نقش پررنگ منابع طبيعي مانند نفت و گاز در اقتصاد کشورهاي اسلامي در کنار کمرنگ بودن نقش بخش خصوصي، فقدان رقابت هاي ملي و بين المللي، محدوديت هاي پولي و کاهش ارزش پول کشورهاي اسلامي مسايلي مانند کاهش فرصت هاي شغلي را در اين کشور ها به دنبال آورده است که حل آنها در قبال همکاري بيشتر موسسه مالي چند مليتي نظير بانک توسعه اسلامي، اتحاديه امان است.

مديرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به پيشرو بودن اين بانک در ارائه خدمت اعتبار خريدار افزود: با حمايت اين بانک کالاها و خدمات ايراني به کشورهاي آسياي جنوبي، آمريکاي مرکزي، آفريقا و خاورميانه صادر شده است.

وکيلي اظهار داشت: بانک توسعه صادرات با سرمايه بيش از 1600 ميليون دلار و دارايي 523 ميليون دلاري نخستين بانک ايراني است که با صدور گواهي سپرده بين المللي وارد بازار سرمايه بين المللي شده است تا سرمايه خارجي براي توسعه پروژه هاي داخلي فراهم کند.

اتحاديه امان در اکتبر سال 2009 با هدف توسعه پوشش ريسک‌هاي تجاري و غيرتجاري و نيز بيمه اتکايي صادرات كشورهاي اسلامي ميان شرکت‌هاي بيمه اعتباري در کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي به ابتكار مؤسسه اسلامي بيمه اعتبار صادراتي و سرمايه‌گذاري (ICIEC) وابسته به بانك توسعه اسلامي تأسيس شد.

بعد از مراسم پاياني پنجمين اجلاس اتحاديه امان، سفر يک روزه اي به مقصد اصفهان براي حاضران در اين اجلاس به ميزباني بانک توسعه صادرات با هدف آشنايي با فرهنگ و تمدن اسلامي ايراني و جاذبه‌هاي گردشگري ايران برگزار شد.

پنجمين اجلاس عمومي اتحاديه امان به ميزباني صندوق ضمانت صادرات ايران براي بيمه‌گران اعتبار صادراتي و سرمايه گذاري کشورهاي اسلامي 19 تا 22 آبان سال‌جاري در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار