پیش نویس تفاهم نامه پست جمهوری اسلامی ایران با استان داری البرز تدوین شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نجار عضو هیئت مدیره پست جمهوری اسلامی ایران در  جلسه شورای اداری استان به تدوین پیش نویس تفاهم نامه پست الکترونیک در کشور به خصوص استان البرز اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری در سخنان اخیر خود به کاهش ارتباط مردم با کارمندان ادارات اشاره کرد که این مهم تنها  از طریق گسترش پست الکترونیک و فضای مجازی میسر است.
 
وی افزود:‌ در حال حاضر میانگین جهانی استفاده از خدمات پستی 49درصد است که متاسفانه کشور ما رقم 8درصدی را به خود اختصاص داده است که افزایش خدمات پست الکترونیکی از شاخصه‌های توسعه یافته جوامع محسوب می‌شود.   
 
عضو هیئت مدیره پست به محورهای اصلی تفاهم نامه اشاره کرد و گفت:‌ یک پارچگی شبکه توزیع با محوریت پست، صرفه جویی اقتصادی، ثمرات فرهنگی و اجتماعی، افزایش امنیت اجتماعی از جمله مزایای توسعه پست الکترونیک محسوب می‌شود.

نجار با اشاره به دفاتر پیش خوان نقاط شهری و روستایی گفت:‌ در حال  حاضر در نقاط شهری 7هزار و در روستایی 10هزار دفاتر پیش خوان وجود دارد اما به دلیل عدم ارائه خدمات به دفاتر پیش خوان این دفاتر غیر فعال و زیان ده محسوب می‌شوند و توجه به توسعه خدمات پستی می‌تواند 10هزار شغل جدید را نیز به وجود آورد.
 
وی به توسعه پست الکترونیک تحت عنوان دامنه IR اشاره کرد و گفت: تمام شهروندان کشور با نام کاربری خود می توانند با دولت در ارتباط باشند و همچنین با ایمیل ملی می‌توانند مکاتبات خود با مسئولان امر و دولت را انجام دهند.
 
 
نجار با اشاره به کد پستی 10رقمی یا ژئو کد تصریح کرد: با این کد پستی هر مکان کد اختصاصی مخصوص به خود را دارد که  این امکان طرح مکان محور نمودن اطلاعات در کشور را در پی دارد و این امر مدیریت شهری و استانی را در موارد مختلف ارتقا می دهد.

وی خاطر نشان کرد: امید است با امضای این تفاهم نامه گامی مثبت در جهت توسعه یافتگی استان برداریم.
 
*گره گشایی مشکلات ترافیکی و بهداشت و درمان در اولویت است

محمد جواد کولیوند عضو پارلمان شهری در ادامه برنامه در جلسه شورای اداری به  احتمام جدی مسئولان استان برای باز شدن گره ترافیکی رینگ جنوبی کرج اشاره کرد و گفت: با باز شدن گره ترافیکی رینگ جنوبی کرج مشکل ترافیک کشور نیز مرتفع می شود چرا که 9استان غرب کشور از این مسیر تردد دارند و همچنین اتوبان شهید همت نیز جزء پروژه‌های بسیار مهم استان محسوب می شود که باید بر اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.
 
کولیوند با اشاره به مسئله اردوگاه ماده 16 برای نگه داری معتادین تصریح کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای برای واگذاری زمین به این امر داشته باشد  چه بسا که در حال حاضر از معضلات کرج محسوب می‌شود.
 
وی به نقش موثر بخش خصوصی بر تجهیز بیمارستان‌ها و ساخت بیمارستان‌های جدید اشاره کرد و گفت: دولت نمی‌تواند در حال حاضر اعتباری در این زمینه تخصیص دهد و با کمک بخش خصوصی امید است بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.
 
*منطقه ساخت بیمارستان سرمد واگذار نمی‌شود

عزیز اکبریان دیگر عضو پارلمان شهری در ادامه با اشاره به پروژه قطار شهری تصریح کرد: بهره برداری از پروژه قطار شهری اهتمام ویژه مسئولان امر را می‌طلبد و همچنین مکانی که 20سال به ساخت بیمارستان اختصاص داده شده به بنای دیگری واگذار نمی‌شود.
 
*تاسیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات و مساجد
 
آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرج در ادامه به تغییر زود هنگام مدیران اشاره کرد و گفت: باید با برنامه‌ ریزی‌های صحیح از این امر جلوگیری شود تا سرمایه های استان در این تغییر و تحولات اتلاف نشود و مدیرانی بومی و آشنا با استان انتخاب شوند که جنس مشکلات مردم را بشناسند.

امام  جمعه کرج با اشاره به تکریم ارباب رجوع تصریح کرد:مسئولان امر باید فرصتی را برای مردم اختصاص دهند تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوند و همچنین تعامل بیشتر بین مجموعه مدیریتی رشد و تعالی روز افزون استان را به همراه دارد.
 
حسینی همدانی خاطر نشان کرد: با تاسیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افراد حقیقی وحقوقی با مدیران اجرایی این بخش  ارتباط برقرار می‌کنند و همین امر ساختاری نظام‌مند را در مساجد به همراه دارد.
 
*تکریم ورزشکاران در گرو تخصیص اعتبارات

گل محمدی مدیر ورزش استان البرز در ادامه  به نقش موثر ورزش در شادابی ونشاط جامعه و ارتقا فرهنگ اشاره کرد و گفت:‌توسعه ورزش در جامعه اثرات مطلوب فرهنگی و اجتماعی را برای فرد و جامعه به همراه دارد.
 
وی ضمن قدر دانی از ورزشکاران استان تصریح کرد: قدردانی از ورزشکاران را نباید تنها به بیان کلمات محدود کنیم بلکه قدر دانی از این عزیزان در گرو توجه به آنان و تخصیص اعتبارات چشم گیر به منظور رشد و تعالی ورزشکاران در استان است.

گل محمدی خاطر نشان کرد: سرانه ورزشی استان البرز پایین‌تر از حد استاندارد ا ست و این امر نگاه ویژه استاندار را به امر معطوف می‌کند تا برنامه ریزی مدون توسعه ورزش استان را در دستور کار خود قرار دهند.

شایان ذکر است از دلاوران المپیک در این مراسم تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تدوین ، تفاهم نامه ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار