معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 از اجرای بیش از 200 مورد برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب با محوریت سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خبرداد.

 سیدجواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: کتاب نماد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و عادت به مطالعه در بین افراد جامعه یکی از معیارهای مهم توسعه فرهنگی است. طی سال‌های اخیر شهرداری منطقه 10 با آگاهی از ضرورت توجه به امر کتاب و کتابخوانی اقدامات مختلفی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کرده است که یکی از اقدامات تأثیرگذار در این زمینه، احداث کتابخانه در سراهای محله بوده است. به گونه‌ای که درحال حاضر تعداد کتابخانه‌های سطح منطقه 10 باب است که نزدیک به 5500 جلد کتاب در این کتابخانه‌ها جهت بهره‌برداری شهروندان است.  
 
وی افزود: همزمان با هفته کتاب و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح منطقه برنامه‌های متعددی در منطقه با تمرکز بر خانه‌های کتاب در سراهای محله پیش‌بینی شده است که هویت بخشی سیمای بصری منطقه با نصب بنر و پوستر از طریق جملات کوتاه مرتبط با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، حضور کتابداران در مدارس به عنوان مشاوران و مبلغان کتاب، ایجاد پایگاه‌های کتاب در محلات، نشست‌های فرهنگی با حضور فعالان حوزه ادبیات، برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح منطقه، دعوت از شهروندان برای اهدای کتاب‌های اضافی کتابخانه شخصی به کتابخانه‌ها، برگزاری کارگاه آموزشی درخصوص اهمیت و نقش کتاب در خانواده، عضویت رایگان برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت محرم، برپایی زنگ نمادین کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس به همراه اهدای کتاب صوتی و مکتوب مرتبط با محرم، تجلیل از کتابداران، برپایی ایستگاه مطالعه تور بازدید از کتابخانه ملی، تجهیز کتابخانه‌های سطح منطقه، بازدید از کتابخانه‌های برتر خانگی محله با حضور مسئولان و قدردانی از آنها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.  
 
حسینی خاطر نشان کرد: همزمان با این هفته بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌ها در سراهای محلات اختصاص داده شده است. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: فرهنگی ، تمرکز ، فرهنگ ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار