مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: جمهوری اسلامی نیازمند توسعه سیاست خارجی و ایجاد تعامل با کشورهای مختلف در تجارت، سیاست و اقتصاد است. این یکی از اهداف نظام است و دیگری صدور پیام انقلاب که دفاع از مظلومان و استکبارستیزی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، میزگرد "خط امام و گفتمان استکبارستیزی" بعد از ظهر امروز با حضور محمدصادق کوشکی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، صادق نوبری، سفیر سابق ایران در شوروی، محمدجواد حق شناس عضور شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد در سالن شهید مطهری برگزار شد.

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد با اشاره به اینکه استبارستیزی جزو ذات انقلاب اسلامی است، یا از تاکتیک‌های نظام به شمار می‌رود، گفت: استکبارستیزی یک ریشه فطری به اندازه تاریخ بشری و قرآنی در تربیت ویژه تشیع بوده و ائمه ما با پیامی که به ما دادند در مقابل دشمن زمان خود مبارزه می‌کردند، البته این موضوع در همه برهه‌های زمانی با کشمکش‌ها و افراط‌های بسیاری همراه بود.

وی تصریح کرد: امام راحل در سال 42 با هدف قرار دادن آمریکا و اسرائیل و شخص محمدرضا پهلوی که عنصری وابسته به آنها بود حرکت انقلاب را جرقه زد و همچنین قبل از ایشان مراجع نیز با استکبار زمانه مبارزه کردند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان این که  انقلاب یک دامنه روشن و وسیع‌تر و افقی گسترده دارد، اظهار داشت: افق انقلاب اسلامی ما به تمام ملت‌ها و جوامع برمی‌گردد، هیچ حاکمی حق ندارد به دلیل دارا بودن قدرت و ثروت در سرنوشت کشوری دیگری دخالت کند و ما نیز اجازه دخالت در سرنوشت هیچ ملتی را نمی‌دهیم.

وی افزود: یکی از پیام‌های انقلاب نفی سلطه طلبی بود که نه سلطه می‌پذیریم و نه به ملتی ظلم می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: استقلال مهمترین موهبت انقلاب اسلامی در طول 35 سال بوده است و به عنوان مادر دستاوردها به شمار می‌رود.

حضرتی با بیان این که در بحث انقلاب دو هدف اصلی مطرح می‌باشد و نباید تغییر کند عنوان کرد: نیاز جمهوری اسلامی به بقا و توسعه سیاست خارجی و ایجاد رابطه تعامل با کشورهای مختلف در بحث‌های تجارت و سیاست و اقتصادی یکی از اهداف نظام است و دیگری صدور پیام انقلاب که دفاع از مظلومان و استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: برخی‌ بر این باورند که باید دور کشورهای مختلف را سیم خاردار کشیده و با آنان تعاملی نداشت و همه کشورهای را علیه خود بشورانیم که قطعا اشتباه می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان این که یکی از هدف‌های امروز تامین نیاز کشورها برای تفاهم‌نامه و قراردادها و اجرای آنهاست تصریح کرد: اگر در زمانی برخورد بین این دو هدف پیش آمد چه باید کرد؛ در زمان امام خمینی(ره) ایشان فرمودند که تامین نیاز جمهوری اسلامی  و حفظ نظام آن از اوجب واجبات است همانطور که می‌دانیم اهداف نظام به یکدیگر گره خورده و استکبار ستیزی جزء ذات نظام است ضمن این که نگاه ما به جامعه باید نگاهی ایده آل و شیعی و در ذیل رسیدن به حقیقت میدان سیاست خارجی است.

وی افزود: یک سیاست‌مدار باید واقعیت‌های تلخ مسائل را پیش ببرد نه تسلیم واقعیت شود نه حقیقت را فراموش کند، با نگاه به واقعیت تلخی به افق اصلی نزدیک شوند.

حضرتی  ادامه داد: برخی معتقدند نباید با این گونه کشورهای هیچ گونه تعاملی نداشته باشیم متاسفانه افراطی و تفریطی خطرناک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چه که برایمان مهم  است منافع ملی، اهداف ملی، تامین، تکامل، بقا و عزت جمهوری اسلامی است که است، اگر قرار باشد سیاست‌های ما نهایتا در این کره زمین تنها با ونزوئلا باشد، بدانند مشکلاتمان مانند 8 سال پیش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: میزگرد ، سیاسی ، حضرتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار