شهردار منطقه 7 از احداث پاتوق محله در خیابان مسیل باختر واقع در این منطقه خبر داد.

 دکتر رضا نگهبان شهردار منطقه 7 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این مطلب فوق افزود: به منظور بالا بردن سطح سلامتی جسمی و روحی شهروندان،پاتوق محله در خیابان مسیل باختر احداث می‌شود.
 
شهردار منطقه 7 با اشاره به نصب تست‌های ورزشی دراین پاتوق محله گفت:پاتوق محله با در گرفتن فضایی حدود یک هزار و صد متر مربع اولین پاتوق محله منطقه 7 محسوب می‌‌شود.

وی با اشاره به کاربری پاتوق های محله افزود: فضای سبز و بوستان‌های کوچک محلی به گونه ای تجهیز و ساماندهی می‌شود که فضای مطلوبی را برای گردهمایی غیر رسمی اهالی و مشورت پیرامون مشکلات محله فراهم می‌کند و حتی باعث گفتگو و دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر نیز می شود.
 
نگهبان در ادامه اظهار داشت: پاتوق های محلی نقاطی هستند که درآنها ساماندهی عناصر محیطی و بهداشتی، محوطه سازی و بهسازی مسیر تردد شهروندان، عناصر اطلاع رسانی (تابلوهای فرهنگی و آموزشی) عناصر ترافیک، تاسیسات و تجهیزات شهری، ایجاد و اصلاح فضاسازی محیطی، ایجاد غرفه‌های محلی، عرضه فعالیتهای هنری خاص توسط خود اهالی محل، انجام فعالیت‌های هنری گرافیکی و ایجاد و توسعه یا ساماندهی تعاملات اجتماعی لحاظ می‌شود.
 
وی در پایان گفت: پاتوق های محلی سه مشخصه آرامش خودمانی بودن و دنج بودن را با خود دارند و اصولا کانونهای اجتماعی هستن که هدف از سازماندهی پاتوق های محله تلاش برای بهتر شدن تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری است تا سر‌زدگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسیل ، احداث ، گردهمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.