معاون تحقیقات فنی شهرک راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در حال حاضر صنعت مترو در بخش ساخت تونل و ایستگاه‌ها صد در صد بومی و در بخش تجهیزات نیز بیش از 80درصد بومی شده است.

 محمد منتظری معاون تحقیقات فنی شهرک راه آهن شهری تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که نخستین سمینار بومی سازی ریل تجهیزات ریلی با  هدف شناسایی تولید کنندگان تجهیزات ریل برگزار شده است، افزود: مترو تهران با 155کیلومتر بزرگترین مترو کشور است و تا پایان سال نیز بیش از 20کیلومتر دیگر به این خطوط اضافه خواهد شد.
 
منتظری با اشاره به این که یکی از نیازهای مترو بحث تجهیزات ریلی است، گفت:‌ در سال 3تا 4هزار تن ریل حرکتی و ریل سوم نیاز داریم که تاکنون این نیاز را با وارد کردن ریل از خارج تامین می‌کردیم.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون 9کلان شهر کشور مترو در حال ساخت دارند و تنها مترو تهران و مشهد به بهره برداری رسیده است و در 7کلان شهر دیگر کشور خطوط مترو در حال ساخت است و به طور میانگین 990کیلومتر مسیر در قالب 40خط مترو در کشور در حال ساخت یا بهره برداری قرار دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: در ایران مترو به طور متوسط روزانه 3میلیون نفر را جا به جا می‌کند که با شرایط موجود 3 برابر میانگین جهان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تونل ، مترو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار