کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هاشمی در چارچوب ولایت و انقلاب حرکت می‌کند/ اصلاح‌طلبان راه خودشان را می‌روند!

عضو جبهه ایستادگی گفت: شخصیت‌هایی مانند ناطق‌نوری و هاشمی در جریان اصلاح‌طلب تعریف نمی‌شوند؛ این افراد با توجه به سابقه‌ای که دارند؛ اصولگرا به حساب می‌آیند.

«حسین کنعانی‌مقدم» در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با خوب توصیف کردن اقدام جامعه روحانیت مبارز در دعوت کردن از آیت‌الله «هاشمی» و حجت‌الاسلام «ناطق‌نوری» برای حضور در جلسات این تشکیلات بیان داشت: آقایان هاشمی و ناطق باید خودشان به این نتیجه برسند که علاوه بر توانایی مدیریت جامعه روحانیت، در این تشکیلات از مقبولیت هم برخوردار باشند تا بتوانند در لایه لایه‌های جامعه روحانیت اثرگذاری کنند.

وی درباره رویکرد اصولگرایان نسبت به این دعوت خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم که بخشی از اصولگرایان معتدل و یا حتی جریان‌های انقلابی که در زمان احمدی‌نژاد از دیگر اصولگرایان فاصله گرفته بودند، به جامعه روحانیت برگردند و جامعتین را محور وحدت خود قرار دهند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه طیف اصولگرایی، طیف وسیعی است، اظهار کرد: ممکن است که خیلی از اصولگرایان هاشمی و یا ناطق را به عنوان محور وحدت قبول نداشته باشند؛ اما اگر واقعا بحث همگرایی مطرح است، چنانچه همه این دوستان گرد محور ولایت جمع بشوند، اصولگرایان قطعا از محوریت ولایت تبعیت خواهند کرد؛ گرچه ممکن است که موافقت‌ها و مخالفت‌هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه جبهه ایستادگی، تبعیت ازمحوریت جامعتین را یک اصل برای فعالیت‌های سیاسی خود می‌داند، تصریح کرد: اگرچه ما در دوره‌های خاصی به ویژه در دوران احمدی‌نژاد، منتقد اصولگرایی بودیم، ولی امیدواریم که نیروهای انقلابی مجددا حول روحانیت، همگرایی داشته باشند.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: باید ببینیم، رفتارها و نگاه افرادی که در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حضور پیدا خواهند کرد، چگونه است؛ با یگ گل بهار نمی‌شود؛ باید مجموعه‌ای از نیروهای فعال در جریانات سیاسی، گرد هم جمع شوند تا یک طیف کامل را دربر بگیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه، رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به دعوت جامعه روحانیت از هاشمی و ناطق، در آینده چگونه خواهد بود، بیان داشت: اصلاح‌طلبان دارند راه خودشان را می‌روند و اگر هرازچندگاهی تمایلاتی نسبت به برخی مسائل و شخصیت‌ها نشان می‌دهند، بیشتر به این دلیل است که می‌خواهند، دیگران را در مسیری که دارند، همراه کنند.

وی تأکید کرد: ممکن است که بخشی از اصلاح‌طلبان معتدل، از این دعوت استقبال کنند ولی هرگز جریان اصلاح‌طلب، با آن خط مشیی که دارد نمی‌تواند، شخصیت‌هایی مثل ناطق و هاشمی را به عنوان لیدر خود به حساب بیاورد.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی مثل ناطق‌نوری و هاشمی در جریان اصلاح‌طلب تعریف نمی‌شوند، ابراز کرد: مشی این افراد اصولگرایی اصلاح‌طلب است؛ با توجه به سابقه‌ای که دارند؛ هاشمی و ناطق بیشتر اصولگرا به حساب می‌آیند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه هاشمی سعی می‌کند، در چارچوب ولایت و انقلاب حرکت کند، افزود: هاشمی یک خصلتی دارد و آن اینکه به هیچ کسی نه نمی‌گوید؛ بسیاری از ضرباتی که وی در طول سال‌های گذشته خورده است، به این دلیل بوده که افراد حول هاشمی چه در کارگزاران و چه در جریانات اصلاح‌طلب، تهمت‌های سنگینی را به وی زدند.

وی در ادامه گفت: آقایان هاشمی و ناطق بیشتر به دنبال این بودند که اصلاح‌طلبان زمین نخورند؛ هاشمی قصد دارد که از همه نیروها و جناح‌ها استفاده کند؛ شاید این نگاه باعث ایجاد بحران برای وی شده است؛ چون طیف‌هایی که در گذشته در اطراف هاشمی بودند، بعدها به نیروهای معارض و منافق پیوستند؛ اگر بخواهیم خط مشی هاشمی را تحلیل کنیم، باید بگوییم که وی شخصیت جمع‌گرا دارد تا فرد‌گرا.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار