دار الفتوای مصر در اقدامی برای مقابله با افکار گروههای تروریستی و اصلاح تصویر اسلام در غرب، کتابی را به زبان انگلیسی منتشر کرده و در آن ادعاها و افکار این گروهها را رد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، دار الفتوای مصر در اقدامی برای مقابله با افکار گروههای تروریستی و اصلاح تصویر اسلام در غرب، کتابی را به زبان انگلیسی منتشر کرده و در آن ادعاها و افکار این گروهها را رد کرده است.  

این کتاب که با عنوان "نبرد ایدئولوژیک" منتشر شده است بخشی از تلاش های دار الفتوای مصر برای تصحیح برداشتهای غرب از اسلام است که ممکن است افراد دارای ایدئولوژی افراطی، با عنوان جهاد، از آن برای فریب دادن جوانان استفاده کنند.

گزارشگر این شبکه در قاهره در گزارشی در این زمینه گفت اقدامات امنیتی ارتش مصر علیه عناصر تروریستی، پس از حملات به این ارتش از زمین و دریا به نظر می‌رسد که به اوج خود رسیده است. این نگرانی موجب شده است که دولت مصر تنها به مقابله امنیتی با آن گروههای تروریستی بسنده نکند، چرا که مهمترین مسئله، مقابله با افکار این گروهها است.

 دار الفتوای مصر یکی دیگر از نهادهایی است که وارد خط مبارزه با افکار و اندیشه‌های این گروههای افراطی شده است و با انتشار کتاب جدیدی به زبان انگلیسی، اندیشه و عقاید گروه داعش را در آن رد کرده است. این کتاب که عنوان آن "نبرد ایدئولوژیک" است در اصل خطاب به غرب است و هدف از آن متوقف کردن بسیج جنگجویان غربی از طریق اصلاح برداشتهای اشتباه موجود در اذهان آنها درباره جهاد در اسلام است.

ابراهیم نجم، سخنگوی دار الفتوای مصر گفت: بر ما لازم بود که در این شرایط به وظیفه خود عمل کنیم و پیامی به زبان انگلیسی به جهان بدهیم و در آن اقدامات تروریستی و اندیشه های افراطی را رد کنیم و در آن جهانیان را به شناخت صحیح از دین اسلام و اصلاح برداشتهای موجود در اذهان آنها دعوت کنیم.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود کتاب دار الفتوا مشتمل بر مجموعه ای از مقالات، بحث ها و فتواهای مدرن است که اندیشه‌های گروههای افراطی را بررسی و آنها را رد می‌کند و حقیقت و معنای واقعی جهاد در اسلام و ارکان و شروط آن، چگونگی تعامل با اسیران، تعامل با غیر مسلمانان و معنی خلافت اسلامی را تبیین می کند. اما کارشناسان متخصص در زمینه اندیشه های گروههای تروریستی معتقدند این گونه کتابها به تنهایی برای مقابله با این گونه اندیشه ها کافی نیست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار