معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در ارائه تسهیلات به دامداری‌های کوچک روستایی در زنجان 80 درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث این واحدها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رحمان رستم‌خانی با اشاره به اهمیت دامداری‌های کوچک روستایی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات به جهاد کشاورزی استان زنجان اعطای تسهیلات به دامداری‌های کوچک روستایی  در اولویت قرار دارد.

وی عنوان کرد: در ارائه تسهیلات به دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان 80 درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث واحد دامداری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به دامداری‌های کوچک روستایی در زنجان تابع تخصیص اعتبارات در این زمینه بوده و ارائه تسهیلات به شرط وجود اعتبار صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به دامداری‌های کوچک روستایی در زنجان تابع قوانین تسهیلات است، بیان کرد: بهره این تسهیلات سال به سال تغییر می‌کند.

رستم‌خانی با بیان اینکه توسعه دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: هزینه تمام شده تولید محصولات و فرآورده‌های دامی در این دامداری‌ها نسبت به دامداری‌های صنعتی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه تولید محصولاتی همچون شیر خام و گوشت قرمز در دامداری‌های کوچک روستایی حداقل 30 درصد پایین‌تر از یک واحد صنعتی است، افزود: این موضوع سبب شده تا دامداری‌های کوچک روستایی در زنجان از اهمیت بالایی برخوردار شود.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به استقبال مناسب از احداث دامداری‌های کوچک روستایی در این استان بیان داشت: طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه این دامداری‌ها در زنجان صورت گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: تخصیص اعتبارات برای دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان در طول سال عمدتا در شش ماهه دوم سال صورت می‌گیرد که طی سال جاری تاکنون اعتباری در این زمینه تخصص داده نشده است.

رستم‌خانی گفت: امید است با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان زنجان تا پایان سال جاری اعتبار مناسبی برای توسعه دامداری‌های کوچک روستایی در این استان پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه معتقدیم روستاها کانون‌های تولید هستند، تصریح کرد: در راستای توسعه دامداری‌های روستایی در استان زنجان تاکنون تعداد واحدهای گاوداری شیری نیمه صنعتی در این استان به 689 واحد رسیده است که این واحدها برای یک هزار و 682 نفر اشتغالزایی داشته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی هاشمی
۲۰:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۶
در مورد دریافت وام برای گاوداری باید چکار کنیم