مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران گفت: پس از پیگیری‌های فراوان در زمینه تصرفات صورت گرفته در منطقه حفاظت شده ورجین 97 هکتار از این اراضی بازگردانده شده است.

 محمد هادی حیدرزاده مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای بازپس گیری اراضی تصرف شده در مناطق حفاظت شده استان تهران گفت: پس از تلاش و پیگیری‌های فراوان در زمینه تصرفات صورت گرفته در منطقه حفاظت شده ورجین 97 هکتار از این اراضی بازگردانده شده است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست استان تهران در تلاش است تا این رقم را به 300هکتار افزایش دهد و اراضی تصرف شده در منطقه ورجین را بازپس گیرد.

حیدرزاده با تاکید بر این که برخورد با پدیده زمین خواری جز وظایف اداره کل محیط زیست استان تهران نیست، اظهار داشت: به طور کلی برخورد با پدیده زمین خواری بر عهده اداره کل محیط زیست استان تهران نیست و مسئولان در اداره کل محیط زیست استان تهران موظفند با زمین خواری در مناطق حفاظت شده و مناطق چهارگانه نیز برخورد جدی انجام دهند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در ادامه درباره راه اندازی نرم افزار جامع برای کنترل پرونده‌های زمین خواری تصریح کرد: به طور حتم اداره کل محیط زیست استان تهران از هر ابزاری که بتواند این پدیده را کنترل کند و از تخلفات بکاهد، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصرفات صورت گرفته در اراضی ملی و مناطق آزاده بوده است، گفت: رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری بر عهده منابع طبیعی و سازمان امور اراضی است زیرا اکثر پرونده‌های زمین خواری در اراضی ملی و مناطق آزاد صورت گرفته است و درصد کمی از این زمین خواری‌ها درمناطق 4 گانه رخ داده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تخلفات صورت گرفته در پدیده زمین خواری موجب دغدغه مقام معظم رهبری شده است، اظهار داشت: متاسفانه در سنوات گذشته در برخورد با پدیده زمین خواری آن قدر ضعیف عمل شده است که امروز این موضوع دغدغه‌ای برای مقام معظم رهبری شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: هر گاه موضوعی برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دغدغه شود مشخص است که در این زمینه خوب عمل نشده است.

وی در پایان گفت: در موضوع برخورد با پدیده زمین خواری باید یک تحول جدی صورت گیرد و به عنوان اولویت اول نظام پیگیری شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تصرف ، ورجین ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار