دبیر شورای ترافیک گیلان گفت: تلفات جاده‌ای گیلان 26 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بوده و این رقم در دیگر استان‌ها 20 نفر در 100 هزار نفر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران توجه به بحث آموزش در پیشگیری از وقوع تصادفات را مهم دانست و اظهار کرد: به صورت نسبی در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای از 877 نفر در سال 91 به 651 نفر در سال گذشته رسیده است، تصریح کرد: تلفات جاده‌ای قابل قیاس با دیگر تلفات نیست زیرا تبعات تصادفات بد بوده و خسارات زیادی به همراه دارد.

مدیر حمل و نقل گیلان، راه، انسان، وسیله نقلیه را سه عامل مهم در وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد 70 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است که به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد.

وی به آمار تلفات جاده‌ای در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: تلفات جاده‌ای در دنیا 15 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است و این رقم در گیلان 26 نفر به ازای هر 100 هزار نفر را شامل می‌شود و استان‌های کشور هر 20 نفر در 100 هزار نفر تلفات جاده‌ای دارند.

اسلامی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای گیلان در حال کاهش است، تصریح کرد: در کاهش تلفات جاده‌ای شیب مناسبی داشته‌ایم.

وی گیلان را پس از تهران متراکم‌ترین استان کشور خواند و خاطرنشان کرد: در گیلان چیزی به نام کلانشهر نداریم بلکه این استان خود یک مجموعه شهر است.

دبیر شورای ترافیک گیلان بیشترین آمار تلفات این استان را موتورسیکلت‌سواران ذکر کرد و متذکر شد: موتورسواران و عابران پیاده بیشترین تلفات را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه یکی از خواسته‌های مهم تروما را ایجاد اورژانس هوایی عنوان کرد و یادآور شد: مصوبه این درخواست در همایش روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای در گیلان پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، تصادف ، جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.