عسگرپور:

سرسختی و توجه زیاد به قوانین باعث حل مشکلات خانه سینما می‌شود/ به زودی صندوق بیمه کمک هزینه‌ی سینماگران راه خواهد افتاد

مدیر عامل خانه سینما در برنامه "هفت" گفت: تفاوت ما و هالیوود نحوه ی پرداختن آنها به حقیقت و مغایرت آرمان ها و واقعیت ها در سینما است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران محمد مهدی عسگر پور مدیر عامل خانه ی سینما و کارگردان فیلم مهمان داریم در برنامه‌ی "هفت" در خصوص فیلمش گفت: جامعه ی ما به شدت نیازمند فیلم‌هایی با سبک و مضمون "مهمان داریم" است. انقلاب اسلامی سوژه‌هایی به سینما داد که پرداختن به آنها باعث دوری از تکرار و کلیشه همچنین منافع ملی می شود.

وی در ادامه افزود: وقتی طرح فیلم مهمان داریم توسط منوچهر محمدی به من داده شد در آن یک مفهوم گمشده در سینما را پیدا کردم و مجذوب آن شدم در سینما با دو موضوع واقعیت و تخیل رو به رو هستیم. وقتی لحظه به لحظه ی یک فیلم برخاسته از واقعیت باشد و مخاطب تا پایان فیلم متوجه نشود با حقیقت یا تخیل مواجه است از اهداف من در مهمان داریم بود.

این کارگردان اظهار داشت: بعضی از فیلم های سینمایی ما با معیار های تلویزیونی ساخته می شود و من موافق این موضوع نیستم؛ همچنین شیفته ی یک سبک خاص در سینما هم نمی باشم اما تمایلم به موضوعات اجتماعی، تخیلی و طنز بیش از بقیه است. ما می دانیم که نیاز درونی یک فیلمساز و نیازهای جامعه پیکره‌ی یک فیلم را می سازد. مهمان داریم نیاز اساسی جامعه ی ما است و به تقاطع بین آرمان ها و واقعیت ها می پردازد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب با دوره ای رو به رو هستیم که واقعیت ها و آرمان ها فاصله ی زیادی از هم گرفته اند و دلیل آن هم افرادی هستند که می گویند باید واقعیت ها را آرمانی و آرمان ها را واقعی کنیم. ما برای پردازش آرمان ها و واقعیت ها نیاز به موشکافی داریم وگر نه بیگانگان به این حوزه نفوذ می کنند. در هالیوود ناحق را حق می‌کنند و آرمان ها و واقعیت‌هاشان یکی است. من خوشحالم که برخی از جوانان نظریه پرداز و روحانیون به نقد هالیوود علاقه مندند اما گاهی اوقات این افراد با بی اطلاعی سینمای ایران را خدشه دار می کنند. ما در حوزه فرهنگی ضعف‌های جدی داریم اما برخی سوءتفاهم ها باعث عقب ماندن سینما می‌شود. ای کاش به جای پشت سر هم تجربه کردن از ساختن فیلم های ممیزی دار دوری می‌کردیم.

مدیر عامل خانه سینما در خصوص امنیت شغلی سینماگران خاطر نشان کرد: امنیت شغلی یک مفهوم گسترده است که در پایان دوره دولت نهم جلسه ای با این موضوع با حضور دکتر احمدی نژاد برگزار شد و تصمیم گرفتیم لایحه ای به نام سازمان نظام صنفی را ارائه دهیم. برقراری امنیت شغلی وظیفه ی دولت است  و قرار است در جهت کمک به این امر صندوق کمک هزینه بیکاری هنرمندان زده شود. شورای صنفی دارای اساسنامه‌ی جدای از همه است و حتی عضو گیری آنها هم بر همین اساس صورت می گیرد. .برای ایجاد  چنین صندوق هایی داشتن اطلاعات کامل از سینما گران بسیار مهم است و بالغ بر 90 درصد دوستان دارای شناسنامه و شماره صنفی هستند. باید بگویم که در چنین مسائلی منافع صنف در اولویت است و دوستی ها در درجه ی دوم قرار می‌گیرد.

عسگر پور اظهار داشت: ساخته شدن فیلم هایی که شرایط اکران ندارند آسیب جدی به اقتصاد سینما می‌زند، مادامی که رعایت قوانین و سر سختی در سینما نباشد مجبوریم شاهد چنین مشکلاتی باشیم. 

محمد مهدی عسگر پور در پایان گفت: طرح های زیادی در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدوارم با همکاری دولت مشکلاتمان حل شود.

گفتنی است؛ فیلم مهمان داریم به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور در اکران دو روزه خود موفق به فروش 18 میلیون تومانی شده است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار