مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر این که مدرسه کانون شکل گیری و استحکام بخشی هویت دانش آموز است، گفت: فعالیت‌های روزمره نباید ما را از فلسفه و ماهیت وجودی مدرسه غافل نماید.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهر تهران، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درجلسه مدیران مدارس منطقه 13 ، در خصوص اهمیت اجرای طرح بالندگی اظهارکرد: مدرسه به‌عنوان تکوین مستمر هویت دانش آموزان برای ورود به جامعه و جلو گیری از بحران هویت فرد می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مدرسه را کانون شکل‌گیری و استحکام ‌بخشی هویت افراد دانست و افزود: مدرسه نقطه اشتراک برای تمامی اقشار جامعه با تنوع فرهنگی معرفی کرد.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های روزمره نباید ما را از فلسفه و ماهیت وجودی مدرسه غافل نماید و مدارس در چهارچوب آیین‌نامه‌های اجرایی باید گام بردارند.

چهاربند به نحوه اجرای طرح بالندگی و اجرای درست آن اشاره و خاطرنشان کرد: «طرح بالندگی» در سه مرحله آموزش، پایش و گزینش بر اساس کیفیت اجرای برنامه‌های آموزشی، پرورشی، سلامت روحی و جسمی دانش آموزان، کارآمدی شوراهای مدرسه، تنظیم و نگهداری اسنادآموزشی، مالی، اداری، اقتصاد مدرسه  نحوه تأمین و مصرف منابع مالی اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران تاکید کرد: کارشناسان اداره، کلاس‌هایی برای آموزش مدیران و آشنایی آنان با آیین‌نامه‌های اجرایی برگزار نمایند تا مدیران نسبت به آیین‌نامه‌ها و مقررات و قوانین تسلط کامل یابند تا بتوانند در آزمون و ارزیابی که از 15 تا 20 آذرماه امسال که طی 2 تا 3 روز در مراکز معین برگزار می‌گردد شرکت نمایند .

وی یادآور شد: مجموعه‌ی خودارزیابی دردو نوبت توسط خود مدیران مدارس انجام می‌گیرد و به عنوان نمره مدرسه منظور می‌شود درضمن30 درصد از نمره ارزشیابی سالانه مدیران بر مبنای این بررسی‌ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: کانون ، فعالیت ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار