سخنگویی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

8/2 درصد جمعیت کشور سالمند هستند / یارانه سالمندان معلول قطع نمی شود

سخنگویی با اشاره به اینکه آمار سالمندن کشور 8/2 درصد جمعیت کل کشور است گفت : براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دولت موظف است به افراد بالای 65 سال که مشکل جسمی دارند سرویس دهی نماید.

 
یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت : افرادی که وارد بخش توانبخشی سازمان بهزیستی می‌شوند، کسانی هستند که به نحوی دچار معلولیت بوده ویا سالمندمعلول هستند.

وی ادامه داد :طبق بررسی های به عمل آمده  آمار سالمندان کشور8/2 درصد جمعیت کل کشور است و مرکز آمار ایران شمار سالمندان کشور را کمتر از این میزان اعلام نموده است .

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کشور، دولت موظف به سرویس‌دهی به افراد بالای 65 سال است که مشکل جسمی دارند و این مصوبه شامل حال سالمندان معلول نمی‌شود.
 
سخنگویی با اشاره به  مصوبه هیات وزیران در مورد حذف یارانه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به سالمندانی که از خدمات حمایتی و مراقبی درمنزل بهرمند می شوند وهم چنین افراد مستقر در مراکز غیردولتی روزانه، شبانه خاطر نشان کرد: یارانه سالمندان معلولی که تحت پوشش سازمان  بهزیستی هستند قطع نخواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، سالمند ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار